Inspectoratul General de Poliție (IGP) a lansat aplicația „Harta semnalărilor”, care oferă posibilitate cetățenilor să informeze forțele de ordine despre orice încălcare a ordinii publice. Anunțul a fost făcut astăzi de către șeful IGP, Alexandru Pînzari, într-o conferință de presă, relatează MOLDPRES.
Potrivit sursei citate, aplicația poate fi accesată pe adresa amenintari.politia.md. „Datorită acestor semnalări, poliția va afla mult mai rapid despre încălcările sau neregulile depistate de cetățeni și va putea să-și direcționeze forțele, în regiunile indicate, pentru înlăturarea acestora”, a spus Pînzari.
Harta semnalărilor poate fi accesată fără o înregistrare prealabilă. Procesul de semnalare constă din câțiva pași și poate fi efectuat de la telefonul mobil, tabletă sau calculator. Totodată, platforma oferă o statistică online privind numărul și tipurile de semnalări inclusiv după regiuni.
„Această platformă este inspirată din experiența colegilor polonezi, care ne-au spus că aplicația s-a dovedit a fi foarte eficientă. Ne dorim ca cetățenii să se implice în activitatea de prevenire a infracțiunilor și asigurarea ordinii publice. Totuși, aplicația nu substituie apelurile de urgență, prin urmare în caz de urgență, cetățenii trebuie să apeleze numărul unic 112”, a afirmat Alexandru Pînzari.
De asemenea, pe această platformă nu pot fi făcute diferite sesizări privind comiterea unei infracțiuni, așa cum această platformă este una anonimă cu caracter informativ.
Prin intermediul aplicației nu vor fi examinate cazurile personale, ci cazuri bazate pe fenomene ce amenință un grup mai mare de oameni. După reclamația făcută față de o anumită zonă, perimetrul va fi monitorizat o anumită perioadă de către un echipaj de patrulare sau polițistul de sector.
Când va fi făcută reclamația, se va indica locul și ora când de obicei are loc fenomenul. Pot fi adăugate și imagini foto sau video. Printre problemele semnalate pot fi: consumul de droguri și alcool în locurile publice sau actele de huliganism.
Aplicația va fi testată până la finele acestui an, iar cetățenii pot veni cu propuneri pentru îmbunătățirea serviciului.