Comunităţile de mame – pepinieră pentru noua generaţie de antreprenori români

Despre români se spune că nu sunt uniţi şi nu ştiu să funcţioneze în comunitate. Experienţa comunităţilor de mame arată însă că există o nevoie de apartenenţă şi că modelul comunităţilor din alte ţări poate fi aplicat cu succes şi în România. Comunitatea Mamprenoare reuneşte mame antreprenor din toată ţara, iar sub umbrela ei sunt organizate diverse evenimente menite să crească vizibilitatea micilor afaceri de familie – motorul unei economii sănătoase.
Managementul acestei comunităţi, apărute în urma cu peste doi ani şi care numără deja peste 400 de membre, este voluntar. Existând mămici care îndeplinesc rolul de Community Manager în nu mai puţin de zece oraşe din ţară, rolul de Manager de Presă şi de Manager Promovare Online. În schimbul implicării lor în comunitate, membrele sunt recompensate cu vizibilitate. Prin mobilizarea mamprenoarelor la nivel local au fost deja încheiate mai multe parteneriate cu organizatori ai evenimentelor, târgurilor şi festivalurilor locale. Astfel, membrele au oportunitatea de a se promova gratuit, prin organizarea de ateliere cu acces liber pentru public, în cadrul evenimentelor. Menţionăm în acest sens „Hangariada – Festival de artă şi zbor” şi „Şotron – Festivalul Copilăriei”, la Iaşi, evenimente la care au participat, recent, membrele comunităţii locale, sub îndrumarea Irinei Nichifiriuc – Community Manager Iasi şi Instructor Parenting. Atelierele ieşencelor au fost pline de veselie şi entuziasm, la ele participând sute de copii care au învăţat, gratuit, foarte multe lucruri noi, de la programarea pe computer la pregătirea tăiţeilor de casă, s-au jucat şi au dansat, în timp ce mămicile lor socializau şi schimbau idei de afaceri. În această toamnă, Mamprenoarele din Iaşi vor avea o prezenţă interesantă în cadrul festivalului FILIT, cu ateliere, conferinţe şi produse specifice.
Comunitatea Mamprenoare se află într-o creştere exponenţială, sute de mămici din întreaga ţară alăturându-se lunar acestei organizaţii.  În luna mai 2018, Mammprenoare s-a extins organic, după Cluj, Bucureşti, Ploieşti, Iaşi, Alba Iulia, Timişoara şi Oradea, în trei noi oraşe: Târgoviste, Târgu Mureşi şi Baia Mare.  Mamprenoarele deţin afaceri mici, aflate în diferite stadii de dezvoltare, în cele mai diverse domenii: de la mici ateliere de produse hand-made până la avocați, psihologi, terapeuți, nutriţionişti, comunicatori, poeţi, designeri florali și ciocolatieri. Intrarea în Comunitate se face prin intermediul unui workshop de antreprenoriat, organizat de managerul comunităţii locale. Programul workshopurilor viitoare este publicat pe website-ul www.mamprenoare.eu. În Iaşi, următorul workshop va avea loc joi, 27 septembrie, la ora 18.00. Detalii despre înscrieri, la adresa https://www.facebook.com/events/323095025104183/. De remarcat este şi faptul că mamele antreprenor din România au chiar şi o publicaţie proprie: revista Mamprenoare, cu format glossy şi povesti inspiraţionale despre curajul de reinventare şi despre transformarea maternităţii în oportunitate de business. Revista Mamprenoare este singura publicaţie de antreprenoriat, scrisă în totalitate de mame antreprenor şi tipărită în regie proprie. Revista se tipăreşte în o mie de exemplare şi este distribuită de către mamele antreprenor. Comunitatea Mamprenoare este un Business Hub & Accelerator înfiinţat in urmă cu peste doi ani de Alina Bota, mama antreprenor care şi-a dorit să ofere sprijin mamelor aflate la început de drum, să le încurajeze să stea pe picioarele lor şi să le pună în contact cu alte mame cu preocupări şi valori similare. Comunitatea a pornit din Cluj Napoca şi s-a extins apoi rapid în zece oraşe din ţară. (E.M.)