Lucrările de consolidare şi reabilitare a pasarelei pietonale de la Gară ar putea fi încheiate până la 1 noiembrie, asta în condiţiile în care în perioada următoare nu vor mai apărea elemente neprevăzute pentru constructor. Afirmaţia a fost făcută astăzi, într-o conferinţă de presă, de primarul Mihai Chirica, care a adăugat că lucrările la acest obiectiv au fost întârziate din cauza unei conducte de gaze din apropiere, care a trebuit să fie mutată. „Astăzi au început lucrările de scoatere de sub presiune a acestei conducte de gaze, care trece deasupra pasarelei şi care a condus la întârzieri în ceea ce priveşte finalizarea obiectivului. Din câte am înţeles, de mutarea acestei conducte se vor ocupoa cei d ela Distrigaz, după care vom putea şi noi să ne continuăm lucrările în zona respectivă”, a declarat primarul Mihai Chirica, care a precizat că noua structură metalică a construcţiei a fost deja finalizată, în perioada următoare fiind programată montarea panourilor de protecţie. Lucrările de consolidare şi reabilitare a pasarelei pietonale de la Gară au început în luna mai a acestui an, ele fiind executate de Compania Construcții Feroviare S.A, cea care a câştigat licitaţia organizată în primăvară de municipalitate. Valoarea contractului este de 2.968.796 lei, fără TVA. Construită în anul 1960, pasarela de la Gară, cu o lungime de 291,35 metri şi o lățime de doi metri, ajunsese în ultimii ani într-o stare avansată de degradare, punând astfel în pericol viaţa trecătorilor. Noua suprastructură va fi o grindă metalică continuă, pe trei deschideri, care va fi montată pe cadre din beton armat. În afara lucrărilor de intervenţie structurale, în documentaţia tehnică la nivelul suprastructurii sunt prevăzute refacerea podinei, execuţia unui acoperiş şi a unor pereţi de sticlă securizată, precum şi accesul pentru persoanele cu dizabilităţi. Proiectul prevede execuţia unor lucrări de reabilitare şi consolidare la nivelul infrastructurii, lucrări de reabilitare şi consolidare la nivelul suprastructurii, pentru care se vor utiliza materiale compozite (lamele carbon), și lucrări de reabilitare la nivelul căii (înlocuirea dulapilor de lemn cu dulapi metalici, zincaţi, precum și execuţia unui acoperiş al pasarelei, sub forma a două arce, montate decalat la 150 milimetri; structura de rezistenţă a acoperişului este alcătuită din bare metalice, iar învelitoarea acoperişului va fi din policarbonat celular cu grosimea de 16 milimetri). Pereţii laterali se vor executa din sticlă securită de zece milimetri, montată în cadre de aluminiu. Alte lucrări aferente căii vizează colectarea şi evacuarea apei pluviale, execuţia parapetului pietonal şi a sistemului de iluminat public. (E.M.)