În România sunt mii de consumatori care au probleme cu băncile: cei mai mulți (40%) se plâng de comisioanele mari la serviciile financiare. 39% spun că trece prea mult timp pentru soluționarea unei solicitări, potrivit unui studiu Kantar, comandat de Centrul de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în Domeniul Bancar (CSALB). Numai anul acesta, peste 260 de consumatori au obținut de la bănci, cu ajutorul CSALB, reducerea sau eliminarea comisioanelor, scăderea ratelor la credite sau chiar ștergerea întregului sold rămas de achitat. Dintre acești consumatori, doar 8% sunt din Iași. Acest lucru se întâmplă deoarece mulți consumatori din țară nu știu de existența Centrului de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în Domeniul Bancar. Informarea consumatorilor despre beneficiile soluționării amiabile a litigiilor cu băncile este motivul principal pentru care “Caravana CSALB” a oprit și la Iași. Cu această ocazie, CSALB, în parteneriat cu Primăria Municipiului Iași, organizează marţi, 23 octombrie, de la ora 10.00, în Sala Mare a Palatului Roznovanu, o conferința de presă, la care vor participa reprezentanții CSALB, ai autorităților locale, ANPC, ai mediului academic și asociațiilor de consumatori. În cadrul întâlnirii cu ziariştii, reprezentanţii Centrului de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în Domeniul Bancar vor răspunde la întrebările presei despre problemele întâmpinate de consumatorii care s-au adresat CSALB, litigiile pe care aceștia le-au avut cu băncile sau IFN-urile și procedura pe care aceștia au parcurs-o pentru a intra în negociere cu instituțiile financiare. Conferința face parte din „Caravana CSALB” – o serie de întâlniri organizate în mai multe orașe din țară. Centrul de Soluționare Alternativă a Litigiilor în Domeniul Bancar (CSALB) este o instituție înființată la solicitarea Comisiei Europene și intermediază gratuit, și în mai puțin de trei luni, negocierea dintre clienți și bănci/IFN-uri. CSALB este o entitate juridică autonomă, neguvernamentală, apolitică, fără scop lucrativ, de interes public, cu personalitate juridică, înființată în baza Ordonanței Guvernului (OG) nr. 38/2015 privind soluționarea alternativă a litigiilor dintre consumatori și comercianți, ce transpune la nivel național Directiva 2013/11/UE privind soluționarea alternativă a litigiilor în materie de consum și de modificare a Regulamentului (CE) nr. 2006/2004 și a Directivei 2009/22/CE. (E.M.)