Rovana Plumb: Guvernul va continua să sprijine în mod continuu educaţia şi învăţământul profesional

Guvernul sprijină şi va continua să sprijine în mod continuu educaţia, în special învăţământul profesional, a declarat, joi, ministrul interimar al Educaţiei, Rovana Plumb, la Conferinţa „EduPro Summit #1 – Educator for future”, organizată de Ambasada Germaniei la Bucureşti, în parteneriat cu Ministerul Educaţiei Naţionale.

„Lucrăm împreună în echipă, cu toate ministerele, iar Ministerul Fondurilor Europene este unul dintre suporterii financiari ai politicilor publice care susţin educaţia şi în mod special educaţia profesională, învăţământul dual. Educaţia profesională şi învăţământul dual sunt şi trebuie să rămână componentă a sistemului educaţional din România. Şi vom continua să sprijinim toate politicile publice care vor răspunde nevoilor de dezvoltare ale societăţii. Din punctul nostru de vedere, învăţământul profesional şi tehnic trebuie să se bazeze pe un parteneriat echitabil şi în beneficiul tuturor actorilor principali, pornind de la autorităţi locale, şcoală, cadre didactice şi, nu în ultimul rând, poate în primul rând, elevi şi părinţi”, a subliniat Rovana Plumb.

Potrivit acesteia, învăţământul profesional şi tehnic trebuie să reflecte în egală măsură nevoile de schimbare ale angajatorilor, dar şi nevoile şi abilităţile pe care le au elevii.

„Putem să creştem competitivitatea, să obţinem creştere economică şi, în acelaşi timp, să aducem bunăstare în fiecare dintre comunităţile locale. Trebuie să avem acele politici publice, şi le avem, care să deschidă sistemul educaţional, să deschisă şcoala către piaţa forţei de muncă. Pe de o parte, să sprijinim nevoia elevilor, ţinând cont de abilităţile lor, să profesionalizăm cadrele didactice (…) şi, de asemenea, să sprijinim angajatorii. Este nevoie de o atenţie sporită pentru că angajatorii trebuie să ţină şi ei pasul cu tot ceea ce înseamnă noile provocări ale unei pieţe digitale, ale unei Uniuni Europene care este într-un continuu proces, dezvoltare şi modernizare. Sigur că în ceea ce priveşte Guvernul României şi România, în ultimii ani, a fost relansat învăţământul profesional ca traseu de pregătire furnizat în strânsă cooperare cu agenţii economici prin introducerea din anul şcolar 2012 – 2013 a învăţământul profesional cu durata de doi ani după clasa a IX-a şi, începând din anul şcolar 2014 – 2015, a învăţământului profesional cu durata de trei ani după absolvirea gimnaziului”, a detaliat ministrul interimar al Educaţiei.

Rovana Plumb a mai spus că s-a înregistrat o creştere cu fiecare an a numărului de elevi şcolarizaţi în învăţământul profesional – de la aproximativ 11.300 de elevi în anul şcolar 2012 – 2013 la un total de 85.000 de elevi în anul şcolar actual 2018 – 2019, ceea ce demonstrează interesul tot mai mare al elevilor, al operatorilor economici pentru a alege acest traseu de educaţie şi formare profesională.

În anul şcolar 2018 – 2019, pentru învăţământul dual sunt deschise 128 de şcoli – dublu faţă de anul trecut, în cadrul cărora sunt constituite 164 de clase cu peste 4.200 de elevi, pentru care au fost încheiate contracte de parteneriat cu aproape 300 de operatori economici.

„În continuare, Guvernul doreşte să sprijine, ca şi până acum, acest tip de învăţământ profesional şi tehnic, învăţământul dual şi în acest sens. (…) Sperăm ca un număr cât mai mare de operatori economici să participe în aceste tipuri de programe sprijinite financiar din banii europeni”, a adăugat ministrul. AGERPRES