Antreprenorii români şi denumirile trăsnite ale propriilor firme: Ultimul Neuron SRL sau Prăpastia SRL

„Ultimul Neuron SRL”, „Zmeul Zmeilor SRL” sau „Prăpastia SRL”, sunt doar câteva dintre cele mai creative denumiri de firme înregistrate la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului (ONRC), analizate de către specialiştii de la KeysFin.

Conform cercetării, românii sunt extrem de inventivi atunci când vine vorba de a-şi denumi afacerea, iar cei mai mulţi aspiră la afaceri serioase, motiv pentru care vor să-şi asigure, încă din denumire, aspiraţiile profesionale. Aşa s-a ajuns ca peste 22.000 de firme să includă denumirea de Trans, Impex (17.702), Construct (17.582), Consulting (11.339), Group/Grup (10.443), Invest (9.210), Euro (7.322), Top (peste 5.122), International/Internaţional (5.084) sau Business (4.714).

După cifra de afaceri, lideri sunt companiile care includ în numele lor Trans (42,4 miliarde lei), Impex (29,2 miliarde lei) şi Trading (27,9 miliarde lei).

De asemenea, pe lista celor mai populare denumiri de firmă se mai află: Star, Tech, Management, Media, Expert, Concept şi Logistic.

În privinţa titulaturilor creative, datele ONRC prezintă o listă care cuprinde firme ca: „Simplu şi eficient SRL”, „Sigur că da SRL”, „Voodoo Solutions”, „Ultimul Neuron SRL”, „Balaurul SRL”, „Zmeul Zmeilor SRL”, „Făt Frumos SRL”, „Varanul SRL”, „Cormoran SRL” sau „Prăpastia SRL”.

În plus, „Faliment SRL”, „Iad SRL” sau peste 170 de firme cu numele Mioriţa şi alte câteva sute cu denumiri, precum Prâslea, Cosânzeana, Baltagul, Moldova, Transilvania, Banat, Oltenia se află printre preferinţele antreprenorilor români.

Potrivit sursei citate, dincolo de aceste nume „serioase”, în business-ul românesc, imaginaţia zburdă fără limite, iar multe companii au denumiri care au legătură, printre altele, de la zodiile antreprenorilor (Berbec SRL, Taurus, Sagitarius, Capricorne), la oraşe (Paris – 75 de firme, Vegas (40), Miami, chiar şi Babilon). Atributele asociate business-ului sunt, de asemenea, la mare căutare în mediul de business. În România, există peste 900 de firme care includ „Universal”, iar alte câteva mii au în denumire Convenabil, Spendid, Favorit, Talisman, Elixir, Fortuna, Pro Activ, Transcend, Strict Necesar, Solemn, Simbolic, Sincer, Util sau Unic.

Totodată, peste 400 de firme poartă denumirea VIP, 36 includ „Wow”, alte câteva cu titulaturi ca „Zen” sau „Stres”, iar unele inspirate din showbiz – Vandame SRL, Madonna SRL, Elvis SRL, Metalica SRL, Cic-Ceak Construct SRL etc.

Analiza KeysFin privind denumirile firmelor a luat în calcul cele aproximativ 636.000 de firme înregistrate şi active la nivelul anului 2017. AGERPRES