Cu doar 9 milioane de euro în cont şi cu salarii de plată de 3 milioane de euro lunar, TAROM riscă să intre în faliment de la 1 octombrie, a declarat, pentru AGERPRES, Alin Burcea, prim-vicepreşedinte ANAT.
„La 1 ianuarie 2003, TAROM avea în conturi, şi este verificabil, 500 de milioane de euro. Că a fost şi mandatul domnului Demetriade, care a fost un director dur, dar bun, nu contează. În 2003 erau aceşti bani. Astăzi, mai sunt 9 milioane (de euro – n. r.) în conturile TAROM, iar salariile sunt cam 3 milioane de euro pe lună. Deci, dacă vor continua în ritmul ăsta, eu îmi doresc, pentru că mai am vreo trei avioane cu ei, să ajungem măcar până în toamnă. Având în vedere că a venit un nou director, la fel ca şi celorlaţi, îi lansez mesajul că îmi doresc ca TAROM-ul să trăiască şi arătăm susţinerea tuturor agenţiilor de turism, pe care o facem cam degeaba de 20 de ani, să se bazeze pe noi. Pentru că eu nu cred că vor putea să scape, hai poate nu faliment sau insolvenţă, o situaţie grea, pentru că suntem în Uniunea Europeană şi nu mai au voie să ia bani de la Guvernul României, pentru că e ajutor de la stat şi, dacă te prind, te taie”, a declarat Burcea.
Acesta a subliniat că, de 10 ani de când sunt probleme la TAROM, nu a văzut niciun interes pentru redresarea companiei.
„Nu ştiu care e varianta, pentru că de 10 ani eu nu văd niciun interes. Actualul ministru, Cuc (ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc – n.r.), ştie toate problemele, dar nu ştiu dacă vrea să intervină. Actualul director Florin Susanu provine din TAROM, dar nu ştiu ce se va întâmpla. Eu nu îmi doresc ca TAROM să intre în faliment, deşi, după părerea mea, dacă nu se întâmplă nimic, la 1 octombrie o agăţăm în cui. Repet, de la 500 de milioane în 2003 s-a ajuns acum la 9 milioane. Eu cred că trebuie făcut ceva radical, cu paleative nu se mai poate”, a completat oficialul patronatului agenţiilor de turism.
Alin Burcea a precizat că agenţia sa, Paralela 45, a renunţat la 90% dintre zborurile de tip charter pe care le avea cu TAROM.
„În ceea ce priveşte charterele, realmente TAROM-ul este probabil pe la jumătate. Paralela 45 a renunţat la 90% din chartere, pentru că nu se poate, noi nu avem astăzi încheiate contractele ( cu TAROM-ul – n. r.) pentru puţinele avioane pe care le avem pe sezonul ăsta. Şi încep să zboare peste o lună. De ce? Nu ştiu, că director, că hâr, că mâr. În stilul ăsta, eu nu cred că va rezista. Se poate, sigur că se poate, dar, dacă nu se iau măsuri, eu recomand tuturor să se îndrepte către altă companie”, a susţinut el
În a doua jumătate a lunii martie, fostul director general interimar al companiei TAROM Wolff Werner-Wilhelm a fost demis din cauză că nu a avut un program de restructurare al societăţii, ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, afirmând că activitatea companiei face obiectul unei analize a Corpului de control al primului ministru şi că în conturile companiei aeriene se mai află suma de 14 milioane de dolari. AGERPRES