Supermarket

Volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul s-a majorat

Volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete) s-a majorat, în T1 din 2019, atât ca serie brută, cât şi ca serie ajustată, cu 8,4%, respectiv cu 8,5%, reiese din datele publicate luni de Institutul Naţional de Statistică (INS).

Ca serie brută, cele mai importante rezultate au fost înregistrate în vânzarea cu amănuntul a carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+12,7%), vânzarea de produse nealimentare (+11,6%) şi vânzarea de produse alimentare, băuturi şi tutun (+2,9%).

Totodată, creşterea cu 8,5% a volumului cifrei de afaceri pentru comerţul cu amănuntul, ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, a fost impulsionată tot de activităţile din comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule, în magazine specializate (+12,6%), de vânzările de produse nealimentare (+11,7%) şi de vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (+3,1%).

Potrivit sursei citate, în luna martie 2019 faţă de acelaşi interval din 2018, afacerile din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete) au crescut cu 8,4% ca serie brută, respectiv cu 9,2% ca serie ajustată. În ambele cazuri, vânzarea cu amănuntul a carburanţilor pentru autovehicule, în magazine specializate, a contribuit cel mai mult la majorările respective: plus 18,5% ca serie brută, respectiv plus 18,9% ca serie ajustată.

Totodată, la nivel comparativ martie 2019 – februarie 2019, statistica oficială arată salturi importante în cifra de afaceri din comerţul cu amănuntul, de 14,7% ca serie brută, dar şi ca 0,6% ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate. AGERPRES