Statele Unite vor obliga în curând laboratoarele farmaceutice să menţioneze preţurile medicamentelor pe micile ecrane în timpul reclamelor televizate, noua reglementare fiind considerată miercuri de preşedintele Donald Trump de „o transparenţă istorică”, relatează AFP.
Măsura se înscrie într-o politică a guvernului american de a lupta împotriva creşterii preţurilor la medicamente, care sunt adeseori mai ridicate în Statele Unite decât în ţările frontaliere – Canada şi Mexic.
Preţul fiecărui medicament va trebui să fie afişat la sfârşitul reclamelor, la fel ca efectele secundare ale acestora, care sunt deja menţionate în reclame în mod obligatoriu. În Statele Unite, reclamele la medicamente fac parte dintre materialele difuzate în fiecare zi de posturile de televiziune.
Noua obligaţie, care se va aplica peste 60 de zile, vizează medicamentele ale căror preţuri sunt de cel puţin 35 de dolari pentru un tratament obişnuit sau lunar.
„Pacienţii americani au dreptul de a cunoaşte preţurile tratamentelor pe care le primesc”, a declarat Secretarul de Stat pentru Sănătate, Alex Azar.
Cele mai „vizionate” 10 medicamente la televiziune costă între 488 şi 16.938 de dolari pe lună, potrivit guvernului american.
Aproximativ jumătate dintre americani dispun de o asigurare medicală cu prag mare de deductibilitate (care poate ajunge în unele cazuri la peste 5.000 sau 6.000 de dolari pe an), ceea ce înseamnă că ei trebuie, în general, să plătească preţul integral afişat pentru fiecare medicament, până când depăşesc pragul deductibilităţii lor anuale.
Americanii care dispun de o asigurare medicală mai bună plătesc o parte din preţul de catalog al fiecărui medicament. Situaţia la nivel naţional prezintă variaţii uriaşe de la o persoană la alta.
„Un mare anunţ astăzi: companiile farmaceutice trebuie să îşi dezvăluie preţurile în reclamele TV”, a scris Donald Trump pe Twitter. „Dacă acestor companii le este ruşine cu preţurile lor, atunci să le scadă!”, a adăugat preşedintele american. AGERPRES