Elevii claselor a VI-a vor susține săptămâna viitoare Evaluarea Națională. Miercuri, 22 mai, elevii vor avea proba de Limbă și comunicare, iar joi, 23 mai, Matematică și Științele naturii. Testele la prima probă vor fi corectate de echipe formate din câte doi profesori, iar la a doua probă de echipe din care vor face parte trei profesori. Rezultatele nu se comunică public și nu se trec în catalog. Elevii claselor a VI-a vor susține evaluarea competențelor fundamentale acumulate în ciclul inferior al gimnaziului (V-VI) în zilele de 22 mai (Limbă și comunicare) și 23 mai (Matematică și științele naturii), precizează Ministerul Educației. Calendarul de evaluare a elevilor la finalul clasei a VI-a: 22 mai 2019: Limbă și comunicare; 23 mai 2019: Matematică și Științele naturii. Potrivit msălile în care au loc evaluările sunt, de regulă, cele în care elevii îşi desfăşoară activitatea în mod obişnuit. Acestea vor fi adaptate în prealabil, după caz, în funcţie de testul planificat, prin eliminarea oricăror materiale didactice care ar putea influenţa desfășurarea probelor. Durata alocată rezolvării este de 60 de minute pentru fiecare test.Testele la proba de Limbă şi comunicare sunt evaluate de echipe formate din două cadre didactice, unul cu specialitatea limba şi literatura română şi celălalt cu specialitatea limba modernă. În cazul elevilor care au urmat studiile într-o limbă a minorităţilor naţionale, echipa este formată din trei cadre didactice, doi având specializările menţionate anterior, iar al treilea având specialitatea limba şi literatura maternă. Testele la Matematică şi Ştiinţe ale naturii sunt evaluate de echipe formate din trei cadre didactice, unul cu specialitatea matematică, al doilea cu specialitatea fizică, al treilea cu specialitatea biologie. Evaluarea fiecărui test se face cu respectarea strictă a baremului şi a instrucţiunilor cuprinse în Caietul cadrului didactic. Evaluarea testelor se finalizează în termen de cel mult 7 zile de la data susţinerii ultimului test de la clasa respectivă. Rezultatele individuale obținute la aceste evaluări nu se afișează/nu se comunică public și nu se înregistrează în catalogul clasei. Potrivit metodologiei, rezultatele vor fi valorificate strict la nivelul unității de învățământ prin elaborarea planurilor individualizate de învățare, acolo unde este cazul, respectiv informarea elevilor și a părinților/reprezentanților legali asupra stadiului formării și dezvoltării competențelor evaluate. (sursa: www.sparknews.ro)