Șoferii care vor conduce cu viteză excesivă ar putea rămâne fără permis de conducere

Problemele legate de siguranța rutieră și măsurile care urmează a fi întreprinse în continuare au fost discutate astăzi în cadrul unei ședințe prezidate de premierul Pavel Filip, a relatat pentru MOLDPRES Direcţia comunicare și protocol a executivului.

„Am reușit să aprobăm anul trecut pachetul anti-alcool. Urmare a implementării acestuia, numărul șoferilor prinși băuți la volan s-a redus în primele trei luni ale anului curent cu circa 22%, adică cu 243 de șoferi băuți mai puțini decât în perioada similară a anului trecut”, a spus Pavel Filip.

Totodată, viteza excesivă rămâne o problemă majoră și una dintre principalele cauze ale accidentelor rutiere. Pentru a-i face pe conducătorii auto să respecte regimul de viteză, premierul a propus ca șoferilor care vor conduce cu viteză excesivă să le fie retras permisul de conducere, așa cum se întâmplă în prezent în mai multe țări europene. Astfel, șoferii care vor conduce în localități cu peste 100 km pe oră, iar pe drumurile naționale cu peste 140 km pe oră vor fi privați de dreptul de a conduce pe un termen de la 3 până la 6 luni.

Printre alte probleme, au fost evidențiate calitatea slabă a studiilor în școlile auto, procedurile complicate și costurile mari pentru obținerea permiselor de conducere. Prim-ministrul a cerut să fie simplificate procedurile de eliberare a permiselor. „Nu e normal ca cetățenii să stea ore în șir în rânduri. Când există cozi, apare corupția. Nu vreau să simplificăm obținerea permisului, vreau să simplificăm procedurile de eliberare a acestuia. Cu cât mai complicate sunt procedurile, cu atât mai mare este corupția”, a subliniat Pavel Filip.

Pentru a asigura o calitate mai bună a studiilor pentru viitorii șoferi, s-a propus ca școlile auto care vor avea o rată joasă de promovare a examenelor pentru permisul de conducere să rămână fără acreditare. De asemenea, a fost menționată necesitatea digitizării tuturor proceselor în vederea obținerii permisului auto.

În urma discuțiilor, prim-ministrul a dispus crearea unui grup de lucru format din responsabili ai Cancelariei de Stat, Agenției de Guvernare Electronică, Agenției Servicii Publice, Ministerului Educației, Culturii și Cercetării, Ministerului Sănătății, Muncii și Protecției Sociale și Ministerului Afacerilor Interne, care va elabora și va prezenta spre aprobare proiectul de modificare și completare a cadrului normativ, astfel încât să fie incluse recomandările și soluțiile propuse în cadrul ședinței.