Rocanotherworld 2019 pune bazele unui fond pentru artiști, numit Fondul Rocanotherworld, care într-o primă fază va finanța conceperea și realizarea a două instalații în spațiul public pentru ediția de anul acesta, care va avea loc în perioada 20-23 iunie, finanţate cu câte 1.500 de euro fiecare. “Instalațiile vor fi amplasate în Parcul Expoziției și vor rămâne acolo pe tot parcursul verii. Tematica abordată va fi în concordanță cu festivalul și va avea în vedere creșterea conștientizării problemelor actuale ale mediului și nevoia implicării comunității în abordarea sustenabilă a acestora”, anunţă organizatorii Festivalului Rocanotherworld. Pentru acest demers a fost desemnat un juriu avizat, care să aleagă cele mai bune două proiecte. Juriul a fost alcătuit din Cozlac Andrei (Artist video și cadru didactic în cadrul Universității Naționale de Arte “George Enescu” din Iași), Cătălin Gheorghe (Curator și cadru didactic în cadrul Universității Naționale de Arte “George Enescu” din Iași), George Pleşu (Director al Borderline Art Space și coordonator artistic al activităților din Parcul Expoziției din cadrul Rocanotherworld 2019), Mihai Vereștiuc (Sculptor și cadru didactic în cadrul Universității Naționale de Arte “George Enescu” din Iași) și Ștefan Teișanu (Director al Centrului Cultural Clujean). După analiza și jurizarea proiectelor, au fost desemnați cei doi câștigători: Alexandru Burlacu, cu proiectul Repercusiuni, și Mihai Savin, cu proiectul Terminații Nervoase. Alexandru Burlacu este artist liber profesionist, deține o diplomă de master de la Universitatea Naționale de Arte „George Enescu” Iași, Facultatea de Arte Vizuale și Design, secția sculptură. Are în portofoliul său de artist mai multe lucrări care au și fost expuse în oraș în diverse expoziții colective (FIE – Piața Unirii Piața Artei 2019, Expoziție colectivă „Atelier 35”, ediția 2019) și în cadrul mai multor evenimente (Afterhills, Hangariada). Proiectul său Repercusiuni pune în perspectivă omul versus natura, având ideea „întâlnirii imposibil de cuantificat, la stadiul actual al cunoașterii, între universul psihic uman și rudimentele de trăiri psihice animaliere”. Mihai Savin, artist, prin proiectul său Terminații Nervoase atrage atenția asupra exploatării în exces a lemnului în societatea contemporană. Va fi o sculptură reprezentănd un corp uman care îmbrățișează un trunchi de copac, ambele fiind tăiate de la jumătate. O imagine clară a defrișărilor masive și a consecințelor acestora. (E.M.)