Endava, la un an de la listarea pe NYSE: capitalizare dublă şi creştere de 91,5% a preţului pe acţiune

Endava, una dintre cele mai importante companii de software, prezentă pe piața locală cu șapte centre de livrare, ajunge la o capitalizare aproape dublă, de 2.07 miliarde de dolari, la un an de la listare (26 iulie 2019). Prețul pe acțiune a înregistrat, de asemenea, o creștere de 91.5%, ajungând la 38,31 de dolari de la o valoare inițială de 20 de dolari pe acțiune la 26 iulie 2018. Potrivit unui comunicat al comnpaniei, în ceea ce privește clienții, în prezent, veniturile Endava sunt generate în mare parte de companii activând în industria de plăți și servicii financiare, urmate de cele din tehnologie, media și telecomunicații (TMT) și alte sectoare economice precum bunuri de consum, retail sau logistică. În ultimii 5 ani, 89.1% din veniturile raportate în fiecare an fiscal au fost generate de clienții existenți în portofoliu în anul precedent. Endava are peste 2,700 de angajați în România, în centrele sale de livrare din Cluj-Napoca, Iași, București, Pitești, Târgu-Mureș, Timișoara și Brașov, dintr-un total de 5,573 la nivel global, raportat la sfârșitul trimestrului al treilea (31 martie 2019). Compania de tehnologie Endava, care permite partenerilor să își transforme digital propriile organizații, este unul dintre cei mai atractivi jucători pe o piață estimată la 390 de miliarde de dolari în 2019, cu un potențial de a atinge 622 de miliarde de dolari în 2022, conform raportului IDC Worldwide Digital Transformation Spending Guide, lansat în octombrie 2018. În octombrie anul trecut, Endava a semnat un parteneriat strategic cu Bain & Company, combinând astfel serviciile de consultanță în management ale Bain cu cele de enterprise delivery bazate pe  tehnologia de ultimă generație ale Endava, iar în aprilie 2019, Endava a devenit partener principal al FinTech Alliance.  “Primul an după ce Endava a devenit o companie listată la bursa din New York a fost dedicat consolidării operațiunilor din București și Pitești. Ne-am concentrat pe dezvoltarea de servicii cu valoare adăugată prin lansarea unui nou departament dedicat zonei de date, care completează capabilitățile de Analiză de Business și Business Intelligence deja existente în companie și ne-am întărit competențele Salesforce prin adăugarea unei echipe de 32 de consultanți seniori în iunie. Pe lângă aceste direcții, ne concentrăm pe inovație, Inteligență Artificială, Machine Learning și Big Data pentru următoarele noastre proiecte. De asemenea, luna trecută am anunțat deschiderea noului centru de livrare în Brașov, parte a strategiei de dezvoltare regională”, a declarat Claudiu Constantinescu, Regional Manager Endava pentru regiunea de SV a Europei Centrale și de Est. “În Iași ne-am concentrat pe creșterea și dezvoltarea strategică a echipelor prin recrutarea a 177 de noi colegi, dobândirea de noi competențe și capabilități (Data Science, BI, ML, DevOps) și colaborarea cu 11 noi clienți, cărora le oferim soluții software de înaltă calitate. În același timp, am considerat important să sprijinim comunitatea din care colegii noștri și familiile acestora fac parte. Așadar, ca parte a campaniei de CSR Be a change maker, am susținut prin donații echiparea cu aparatură a Secției de Oncologie a Spitalului Pediatric Regional ”Sf. Maria” din Iaşi”, a precizat Iulian Antonovici, Delivery Unit Manager Endava Iasi. Compania are trei direcții pe care își bazează strategia viitoare: focusul pe excelența tehnologică și inovație, livrarea de valoare adăugată clienților și partenerilor săi și crearea unui cadru în care angajații pot deveni cea mai bună versiune a lor, oferindu-le cariere pline de provocări și satisfacții.  Endava este lider în furnizarea de servicii tehnologice de ultimă generație și își sprijină clienții în dezvoltarea propriilor organizații, prin utilizarea soluțiilor scalabile de Distributed Enterprise Agile. Endava colaborează cu clienții săi, integrându-se perfect cu echipele acestora, catalizând ideile și livrând soluții robuste. Compania ajută clienții să devină companii digitale bazate pe experiență, sprijinindu-i în călătoria lor de la generarea de idei la dezvoltarea și implementarea de produse, platforme și soluții. Clienții Endava activează în industriile de Plăți, Servicii Financiare, TMT, Bunuri de Consum, Logistică și Medicală.  Endava avea 5,573 de angajași în martie 2019 în birourile sale din America de Nord, Europa de Vest și în centrele de livrare din România, Moldova, Bulgaria, Serbia, Macedonia, Argentina, Uruguay, Venezuela și Columbia. (E.M.)