Casa Naţională de Asigurări de Sănătate (CNAS) anunţă că, începând de marţi, Platforma Informatică a Asigurărilor de Sănătate (PIAS) a fost repusă în funcţiune, astfel că, potrivit reglementărilor legale, furnizorii de servicii medicale vor raporta online, în termen de trei zile lucrătoare, prestarea serviciului, transmite Agerpres. „Serviciile medicale vor fi semnate cu cardul, renunţându-se astfel la dispoziţiile speciale utilizate pe perioada în care PIAS a fost indisponibilă online. În data de 1 august 2019, mare parte a problemelor PIAS a fost remediată de echipa mixtă formată din specialişti IT din sistemul de sănătate şi din partea partenerilor care au contribuit la punerea în funcţiune a sistemului informatic. Ulterior, echipa tehnică a intervenit punctual acolo unde au fost depistate probleme care au cauzat imposibilitatea raportărilor zilnice sau lunare”, se arată într-un comunicat al CNAS. Echipa de IT-iști care a repus sistemul în funcțiune se va ocupa de întreținerea lui până când vor fi atribuite noi contracte pentru acest tip de operațiuni. „Îmi cer scuze pacienţilor şi furnizorilor pentru problemele cauzate de disfuncţionalităţile din sistem mai bine de o lună. Am demarat întâlniri cu reprezentanţi ai organizaţiilor profesionale din domeniul sănătăţii, pentru a identifica împreună soluţii care să ducă la debirocratizarea activităţii medicilor şi, implicit, la creşterea calităţii actului medical”, a declarat Vasile Ciurchea, preşedintele CNAS, citat în comunicat. PIAS a fost inutilizabil de la începutul lunii iulie, iar abia pe 25 iulie o echipă de IT-iști a început să lucreze sistematic la remedierea defecțiunii. Cu două zile înainte, președintele CNAS, Răzvan Vulcănescu, a fost demis și înlocuit cu Vasile Ciurchea. Acesta a mai fost președinte al Casei, inclusiv în 2015 când sistemul PIAS a devenit operabil, dar acesta a fost grevat de defecțiuni repetate încă de la început. (sursa: www.g4media.ro)