ING Bank România a obţinut un profit net de 385 milioane lei în prima jumătate a anului 2019, în creştere cu 12% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, potrivit unui comunicat de presă al băncii.
Profitul brut a ajuns la 451 milioane lei în prima jumătate a anului 2019, cu 16% mai mult faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, în contextul creşterii comerciale puternice şi continue. Veniturile au crescut cu 15%, până la 1,005 miliarde de lei, ca rezultat al volumelor crescute şi al evoluţiei pozitive a marjelor.
Costurile operaţionale s-au majorat cu 6 milioane lei, sau 1%, până la 451 milioane lei. Excluzând cheltuielile extraordinare din prima jumătate a anului trecut, costurile mai ridicate din anul curent au fost reprezentate de creşteri salariale şi extinderea echipei ING în zonele de digitalizare, dezvoltare a afacerilor şi riscul non-financiar.
Costurile de risc s-au ridicat la 103 milioane lei, creşterile fiind vizibile, în principal, în portofoliul de Retail.
Portofoliul de credite ING continuă tendinţa ascendentă în 2019, cu o creştere de 4,1 miliarde lei faţă de sfârşitul primei jumătăţi a anului 2018, la 27,3 miliarde lei, în contextul majorării cu peste 10% a portofoliului pentru toate liniile de business. Portofoliul de credite a crescut cu 6% comparativ cu sfârşitul anului 2018.
Potrivit băncii, distribuţia creditării rămâne echilibrată între segmentul companiilor şi al persoanelor fizice, cu 58% din portofoliu fiind reprezentat de persoane fizice. Portofoliul de împrumuturi pentru Mid-Corporate şi IMM-uri a crescut cu 13%, faţă de sfârşitul primei jumătăţi a anului 2018, datorită unei oferte competitive de produse şi uşurinţei de a le accesa prin intermediul platformei ING Business.
Cota de piaţă pe partea de credite a crescut la 10,4%, reprezentând un avans de 1,4 puncte procentuale comparativ cu aceeaşi perioadă a anului precedent. Rata creditelor neperformante a ajuns la 3,3% la sfârşitul lunii iunie 2019, înregistrând o uşoară creştere de la 3,2% la sfârşitul anului 2018, însă se situează, în continuare, mult sub media pieţei.
Portofoliul de depozite încredinţate ING a crescut cu 12% comparativ aceeaşi perioadă a anului trecut, cu până la 3,7 miliarde lei, ajungând la aproape 33 miliarde la sfârşitul lunii iunie 2019. Depozitele persoanelor fizice reprezintă 69% din total portofoliu, comparativ cu 66% în 2018. Cota de piaţă pe partea de depozite a crescut la 9,3%, reflectând un avans de 0,4 puncte procentuale faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.
Baza de clienţi activi a crescut la 1,35 milioane clienţi până în iunie 2019, în timp ce ING continuă să primească cel mai mare scor NPS (Net-Promoter Score – ce măsoară nivelul de satisfacţie al clienţilor) de pe piaţă.
Numărul de clienţi care îşi încasează veniturile recurente într-un cont al băncii a crescut cu 110.000 sau cu 18%, ceea ce înseamnă, practic, că mai mult de 1 din 8 români îşi încasează salariul într-un cont ING.
Tendinţa de digitalizare îşi menţine traiectoria ascendentă, fiind înregistrate peste 70 milioane interacţiuni digitale cu banca. Aplicaţia mobilă rămâne, în continuare, cea mai accesată, 5 din 6 contacte ale clienţilor băncii provenind de pe dispozitivele mobile.
Rata de adopţie ING Pay în primul an de la lansare confirmă comportamentul digital: 135.000 clienţi şi-au activat serviciul în Home’Bank şi au efectuat peste 5 milioane de tranzacţii. La sfârşitul lunii iunie 2019, ING a oferit opţiunea de plăţi mobile şi pentru utilizatorii iOS şi a adus Apple Pay clienţilor săi, raportând 23.000 dispozitive înrolate în prima zi de lansare.
ING Business, platforma de digital banking destinată clienţilor de Mid-Corporate şi IMM-urilor, a înregistrat, de asemenea, o creştere semnificativă, ajungând la aproape 5.000 de clienţi, iar creşterea însumează atât clienţi noi, cât şi migraţi de pe platformele anterioare.
‘În luna iulie a început mandatul meu de CEO al ING Bank România, o bancă pentru care am lucrat aproape 25 ani. Am fost parte a dezvoltării sale într-o bancă universală, care a crescut organic la 1,35 milioane de clienţi şi acum se poziţionează pe locul 6 pe piaţă cu cel mai înalt scor NPS pe cele trei segmente. Succesul este posibil doar datorită dedicării şi angajamentului colegilor mei, care îşi canalizează toate eforturile pentru a oferi cea mai bună experienţă de banking clienţilor noştri. Una dintre principalele mele priorităţi în perioada următoare este să întâlnesc şi să ascult angajaţii şi clienţii ING pentru a le înţelege nevoile şi pentru a identifica cum putem îmbunătăţi serviciile şi produsele noastre’, a declarat Mihaela Bîtu, CEO al ING Bank România.
ING Bank România este parte a ING Group, instituţie financiară internaţională globală, care oferă servicii bancare unui număr de peste 34 de milioane de clienţi individuali, companii sau instituţii din peste 40 de ţări. Înfiinţată în 1994, ING Bank România este în prezent o bancă universală, oferind produse şi servicii tuturor categoriilor de clienţi – companii mari şi mici, instituţii financiare, mici antreprenori şi persoane fizice. AGERPRES