Căi Ferate CFR SA are în derulare proiecte de modernizare a 636 de poduri şi podeţe la nivelul reţelei feroviare

Play

Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA are în derulare proiecte de modernizare a 636 de poduri şi podeţe la nivelul reţelei feroviare, proiecte care beneficiază de finanţare nerambursabilă în cadrul Programului Operaţional Infrastructură Mare (POIM) şi a Mecanismului pentru Interconectarea Europei (CEF), a anunţat, marţi, compania.

Dintre acestea, 416 de poduri şi podeţe sunt incluse în proiectele de modernizare a infrastructurii şi suprastructurii feroviare pe Coridorul Rin-Dunăre (ramura nordică), de la Frontieră şi până la Sighişoara, unde viteza maximă de circulaţie a trenurilor de călători va creşte la 160 km/h, susţin reprezentanţii CFR SA într-un comunicat remis AGERPRES.

Astfel, pe tronsonul Sighişoara – Coşlariu – Simeria (173 km), din totalul de 237 poduri şi podeţe, 164 de poduri/podeţe au fost finalizate, în curs de execuţie fiind lucrările pentru 73 de obiective. Pe tronsonul Simeria – km 614 (141 km) sunt în derulare lucrări de modernizare a 167 de poduri/podeţe, procentul de execuţie a lucrărilor la aceste obiective fiind de 21% la poduri şi 35% la podeţe, iar pe tronsonul km 614 (Radna) – Frontieră (42 km) lucrările de modernizare a celor 12 podeţe au fost finalizate.

De asemenea, în cadrul programului destinat exclusiv lucrărilor de modernizare poduri, podeţe şi tuneluri de cale ferată, structurat în două etape, au fost incluse 219 de poduri şi podeţe de pe raza regionalelor de cale ferată Bucureşti, Craiova, Timişoara, Cluj, Braşov, Iaşi, Galaţi şi Constanţa.

„Din cele 64 de poduri/podeţe incluse în etapa I a programului destinat exclusiv lucrărilor de modernizare poduri, podeţe şi tuneluri de cale ferată au fost finalizate lucrările de modernizare a 45 de obiective aflate pe raza regionalelor CF Bucureşti, Craiova, Timişoara, Cluj, Iaşi, Braşov şi Constanţa, în curs de execuţie fiind lucrările la ultimele 19 poduri şi podeţe de pe raza regionalelor CF Timişoara, Bucureşti, Cluj şi Craiova”, se menţionează în comunicatul companiei de infrastructură feroviară.

În etapa a II-a a programului destinat exclusiv lucrărilor de modernizare poduri, podeţe şi tuneluri de cale ferată, lansată la nivel regional începând cu luna iulie a acestui an, prin publicarea în SICAP a procedurilor de licitaţie pentru elaborarea studiilor de fezabilitate, CFR SA a inclus 155 de poduri/podeţe aflate pe raza regionalele CF Bucureşti, Craiova, Timişoara, Cluj, Iaşi, Braşov şi Galaţi.

„Din cele 155 de poduri şi podeţe incluse în această a II-a etapă, pentru 34 de poduri şi podeţe aflate pe raza regionalelor CF Cluj şi Braşov, în luna august s-au încheiat contractele pentru elaborarea studiilor de fezabilitate, pentru cele 85 de obiective de pe raza Regionalelor CF Bucureşti, Craiova şi Galaţi sunt în analiză ofertele depuse în cadrul procedurilor de licitaţie. Pe raza Regionalei CF Iaşi este în desfăşurare procedura de licitaţie pentru cele 21 de poduri şi podeţe, iar licitaţia pentru elaborarea studiilor de fezabilitate pentru 15 poduri/podeţe de pe raza Regionalei CF Timişoara va fi reluată, deoarece la prima procedură nu s-a depus nicio ofertă”, se mai arată în comunicat.

Potrivit sursei citate, tot în cadrul Programului Operaţional Infrastructura Mare (POIM), cu finanţare din fonduri externe nerambursabile, a fost inclus şi proiectul Modernizarea liniei CF Bucureşti Nord – Giurgiu Nord Frontieră, Lot 1 – Redeschiderea circulaţiei feroviare pe Podul Grădiştea, proiect lansat de CFR SA în data de 22 august 2019, prin publicarea pe SICAP a procedurii de licitaţie pentru achiziţia serviciilor de proiectare şi execuţie, cu o valoarea totală estimată de 400 milioane de lei fără TVA şi termen limită de depunere a ofertelor 25 septembrie 2019.

„Prin proiectele de modernizare a podurilor şi podeţelor de cale ferată contribuim la dezvoltarea infrastructurii feroviare naţionale, deoarece aceste ample lucrări au drept scop creşterea vitezei de circulaţie, siguranţă şi confort, 3 beneficii esenţiale care, cu siguranţă, vor reorienta opţiunile călătorilor şi ale operatorilor feroviari de marfă spre calea ferată”, a declarat Constantin Axinia, director general al CFR SA.

Compania Naţională de Căi Ferate „CFR” SA – companie care administrează infrastructura feroviară publică – desfăşoară o activitate de interes public şi contribuie la libera circulaţie a persoanelor, mărfurilor şi a bunurilor în interiorul ţării şi peste graniţă, în condiţii ecologice, eficiente şi de siguranţă.AGERPRES