Breaking News

Măsuri privind fluidizarea traficului auto pe DN 28

Întruniţi în şedinţă de lucru la Prefectură, membrii Comitetului Consultativ pentru Siguranța Rutieră au analizat luni, 28 octombrie, o serie de probleme apărute în traficul pe DN 28, propunând printre altele o serie de soluţii pentru deblocarea circulaţiei auto din zonă. Astfel, în ceea ce priveşte curba de la Bălțați, membrii comitetului au propus instalarea de benzi rezonatoare în zonă, precum şi dublarea axului, în timp ce presemnalizarea curbei urmează să fie suplimentată. “Deși curba respectivă este și acum semnalizată conform prevederilor legale, s-a constatat că au loc numeroase accidente în care sunt implicați șoferi care nu cunosc zona și care sunt înșelați de caracteristicile traseului. Pentru a îmbunătăți situația traficului din Podu Iloaiei s-a solicitat primăriei locale să ia măsurile necesare pentru a împiedica parcarea mașinilor la marginea drumului național, precum și să fie identificate soluții pentru a muta târgul de animale. Pentru fluidizarea traficului, o soluție imediată ar fi ca trecerile de pietoni din centrul localității să fie înlocuite cu una singură, dotată cu semafor acționat la cerere. Totodată, virajul la stânga spre Popești, din apropierea podului peste Bahlui, va fi interzis. Urmează să avem o întâlnire la Podu Iloaiei cu autoritățile locale, pentru discuții detaliate referitoare la aceste măsuri”, a declarat, la finalul întâlnirii, prefectul Marian Şerbescu. În ceea ce priveşte trecerile de pietoni ce urmează să fie realizate în zona Valea Lupului s-a constatat existența unei întârzieri importante în demararea lucrărilor de către municipalitatea ieșeană, în condițiile în care proiectul a fost finalizat încă din luna august. “Motivul invocat de reprezentanții Primăriei a fost litigiul teritorial existent între unitățile administrativ-teritoriale Miroslava și Iași, care afectează și zona în care ar urma să fie realizate trecerile. Întârzieri se înregistrează și în cazul proiectului de modernizare a 11 treceri la nivel cu calea ferată, din cauza lipsei proiectanților autorizați și lipsei ofertelor de la procedurile de achiziție, urmând ca, acolo unde este posibil, lucrările să fie realizate prin forțe proprii de către CFR Infrastructură”, a precizat prefectul, care a adăugat că dat fiind numărul problemelor care apar în traficul din județ și complexitatea acestora s-a decis ca şedinţele Comitetului Consultativ pentru Siguranţa Rutieră  să se desfăşoare  lunar şi nu trimestrial, ca până acum. “Chiar dacă deciziile comitetului sunt doar consultative, Instituția Prefectului neavând atribuții directe în gestionarea aspectelor referitoare la circulație, din dezbaterile organizate rezultă deseori soluții concrete la probleme punctuale”, a spus Prefectul Marian Şerbescu. Din cadrul Comitetului Consultativ pentru Situaţia Rutieră fac parte, alături de prefectul judeţului, reprezentanţi ai Poliției Rutiere, Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Iași, CFR Infrastructură Iași, Inspectoratului de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier, Primăriei municipiului Iași, precum şi ai Asociației pentru Protecție Rutieră Worldstreet. (E.M.)