Primarul Mihai Chirica a semnat luni contractul pentru proiectarea lucrărilor de modernizare a şoselei Bucium şi a drumului de acces către Aeroport. Licitația, care a avut o prevedere bugetară 590.000 lei, fără TVA, a atras nu mai puțin de 12 oferte. După finalizarea evaluării tehnice și financiare, contractul a fost semnat cu SC Nordic Vision SRL, contra unei sume de 200.000 lei, fără TVA (238.00 lei, cu TVA), câte 100.000 lei, fără TVA, pentru fiecare din cele două artere, anunţă Biroiul de presă al Primăriei, într-un comunicat. Potrivit contractului, în șase luni de la data semnării acestuia firma menționată va trebui să furnizeze municipalității studii de teren, să obțină autorizații și avize, să elaboreze documentația de avizare a lucrărilor de intervenții, să redacteze proiectul pentru autorizarea lucrărilor de construire și proiectul de organizare a execuției lucrărilor, să obțină autorizația de construire, să elaboreze proiectul tehnic de execuție și să ofere asistența tehnică necesară pe parcursul implementării proiectului. Şoseaua Bucium face parte din traseul drumului național DN 24 pe raza Municipiului Iaşi. Traseul studiat porneşte de la limita intravilanului (intersecţie cu aleea Domenii) până la intersecţia cu bulevardul Poitiers. Şoseaua Bucium, propusă pentru modernizare, este stradă de categoria a II-a, colectoare, cu patru benzi de circulaţie, preluând fluxurile de trafic din zona rezidenţială şi de pe drumul naţional DN 24, dirijându-le apoi spre zona centrală a oraşului sau spre ieşirea din Municipiul Iaşi. Șoseaua Bucium continuă de la ieşirea din localitate cu un sector de drum naţional modernizat în 2018, aflat în administrarea Direcţiei Judeţene de Administrare a Drumurilor şi Podurilor (DRDP) Iaşi şi având caracter exclusiv de drum naţional. Până în prezent, pe șoseaua Bucium au fost executate lucrări la reţelele edilitare în carosabil şi reparaţii curente. Porţiunea din șoseaua Bucium propusă spre modernizare este de circa 3.200 de metri.Drumul spre Aeroport (DJ 282 I) are caracter de drum în afara localităţii, fără trotuare şi fără sistem de canalizare. Traseul studiat porneşte de la intersecţia cu șoseaua Ciric și continuă până la Aeroportul Internaţional Iaşi, având o lungime de circa 1.700 de metri şi lăţimea medie de 6 metri. Este mărginit de acostamente din pământ şi de şanţuri pereate. La exteriorul curbelor este prevăzut parapet din beton, iar drumul este prevăzut cu iluminat stradal. Reamintim că la ședinţa Consiliului Judeţean din 23 aprilie, aleşii au aprobat transmiterea drumului DJ 282I din domeniul public al Judeţului Iaşi şi administrarea DRDP Iaşi în domeniul public al Municipiului Iaşi şi administrarea Consiliului Local Iaşi. În cadrul şedinţei ordinare a Consiliului Local din 24 aprilie, la aprobarea formei finale a bugetului local al municipiului Iaşi, aleșii locali au decis și alocarea unei sume necesare lucrărilor de modernizare a drumului de acces către Aeroport. (E.M.)