În perioada 25-27 noiembrie a.c., preşedintele Consiliului Judeţean (CJ) Iaşi, Maricel Popa, a participat la Abu Dhabi, în Emiratele Arabe Unite, la reuniunea Consiliilor de Administrație a Aeroporturilor din întreaga lume (ACI Airport Exchange 2019), eveniment la care au fost prezentet peste o mie de delegaţii, peste 70 de expozanți în domeniul aeronauticii și peste 120 de conferențiari, experți în probleme aeroportuare. În cadrul reuniunii au fost purtate discuţii cu privire la posibilitățile de dezvoltare a aeroporturilor, inclusiv a celui ieșean. Conferințele au fost împărțite pe secțiuni, dezvoltare și durabilitate, operațiuni aeroportuare, inovație digitală și securitate aeroportuară. ”Am observat că au apărut în spațiul public o serie de afirmații conform cărora am dori înstrăinarea aeroportului. De aceea, astăzi, în cadrul unei conferințe de presă, am ținut să fac unele precizări pentru a lămuri opinia publică cu privire la dezvoltarea principalei porți aeriene a regiunii. Se știe că, în toată lumea, pentru dezvoltarea aeroporturilor, fondurile puse la dispoziție de autorități nu sunt suficiente, motiv pentru care se apelează și la parteneriatul public privat și externalizarea serviciilor, crescând astfel și veniturile. Secțiunea cu privire la dezvoltarea aeroporturilor a fost cea care a atras pe toată lumea și care a fost cea mai solicitată, de aceea, noi, cei din delegația ieșeană, am purtat discuții cu mai multe companii mari și vă asigur că am observat un interes crescut pentru aeroporturile din Europa Centrală și de Est, iar în România sunt vizate câteva, printre care și cel de la Iași. Compania de la Abu Dhabi și-a manifestat interesul pentru investiții de câteva sute de milioane de euro la Iași. Am prezentat oportunitățile Iașului, acesta fiind un important centru cultural, universitar, turistic dar și industrial iar în ceea ce privește industria IT, pe primele locuri în Europa ca dezvoltare”, a declarat Maricel Popa. Acesta a adăugat că la aeroportul ieșean ar putea fi dezvoltată în perioada următoare o zonă cargo, dar și alte tipuri de servicii. Pentru această, însă, a precizat şeful judeţului, pista aeroportului trebuie să fie de minim 3.000 de metri, în condiţiile în care Uniunea europeană ăună la dispoziţie bani doar pentru modernizarea aeroporturilor ale căror pistele au o lungime de maximum 2.400 de metri și terminale de pasageri mici. “La Iași, trebuie să gândim deja în perspectivă, pentru următorii cel puţin 20 de ani, având în vedere creșterea numărului anual de pasageri. Dacă luăm în calcul avantajele pe care le prezintă Iașul pentru companiile investitoare, dar și necesitatea stringentă a dezvoltării aeroportului internațional, consider că ar trebui să lăsăm polemicile publice, care nu fac altceva decât să alunge investitorii, și să încercăm să atragem bani”, a declarat Maricel Popa, care a anunţat că va supune analizei plenului Consiliului Județean cele discutate cu potențialii investitori. “Am făcut invitații celor interesați de a veni la Iași și de a prezenta planurile de afaceri, astfel încât să putem decide în cadrul Consiliului Județean care este cea mai bună soluție”, a spus Maricel Popa. (E.M.)