Problema eliberării titlurilor de proprietate, în conformitate cu prevederile Legii fondului funciar, actualizarea şi înscrierea datelor în Registrul Agricol de către primării, dar şi asigurarea de către Guvern a fondurilor necesare pentru începerea lucrărilor de reabilitare şi consolidare a clădirii în care-şi desfăşoară activitatea instituţia reprezintă principalele obiective pe care noua echipă de conducere a Prefecturii ieşene şi le-a propus să le rezolve în mandatul care i-a fost conferit de Executiv, odată cu instalarea în funcţie, la începutul acestei luni. „Situaţia în privinţa eliberării titlurilor de proprietate în judeţ nu este una tocmai bună. Sunt, în acest moment, peste 700 de speţe nerezolvate încă de către comisiile locale de fond funciar, ceea ce este un lucru îngrijorător. De aceea, am convocat pentru prima jumătate a lunii ianuarie o şedinţă extraordinară de aplicare a Legii fondului funciar, pentru a intensifica ritmul de rezolvare a cererilor venite de la proprietari. Sunt decis să merg până la sancţiuni în cazul celor care, la nivel local, nu dau dovadă de profesionalism în aplicarea cu celeritate a prevederilor legii fondului funciar”, a declarat prefectul Marian Grigoraş, marţi, într-o conferinţă de presă desfăşurată la sediul Instituţiei Prefectului Judeţului Iaşi. Reprezentanrtul Guvernului în teritoriu a adăugat că probleme există şi în ceea ce priveşte actualizarea de către primării a datelor care trebuie înscrise în Registrul Agricol, operaţiune al cărui termen limită de aplicare este data de 31 decembrie 2019. De asemenea, o altă prioritate a noii echipe aflate la conducerea Prefecturii o reprezintă asigurarea fondurilor de la Guvern pentru începerea lucrărilor de reabilitare a imobilului în care îşi desfăşoară activitatea instituţia. „Sper să fie un mandat mai lung, în care să ne putem îndeplini toate obiectivele pe care ni le-am propus”, a declarat prefectul Marian Grigoraş. „Pentru mine, problema numărul unu în acest moment o reprezintă urgentarea aplicării Legii fondului funciar la nivelul judeţului. Pentru aceasta este nevoie de o mai mare implicare a comisiilor locale de fond funciar. Sper ca acest lucru să se rezolve în cel mai scurt timp”, a afirmat, la rândul său, subprefectul Marian Tudoran, cel care, potrivit legii, va răspunde, în calitate de reprezentant al Guvernului în teritoriu, printre altele, de buna funcţionare a unei bune părţi din cadrul serviciilor publice deconcentrate, printre care se numără Serviciul Juridic din cadrul Instituţiei Prefectului Judeţului Iaşi, Serviciul public comunitar regim permise de conducere și înmatriculare a vehiculelor şi Serviciul public comunitar pentru eliberarea și evidența pașapoartelor simple. (E.M.)