Compania olandeză KLM operează, în această perioadă, aproximativ 10% din numărul obişnuit de zboruri şi aplică o serie de măsuri excepţionale de siguranţă şi igienă, una dintre acestea fiind asigurarea distanţei de 1,5 metri între pasageri pe întreaga durată a cursei, informează operatorul aerian, într-un comunicat de presă, transmis miercuri AGERPRES.
Potrivit sursei citate, măsurile de siguranţă şi igienă pentru prevenirea răspândirii COVID-19 sunt aplicate în conformitate cu instrucţiunile primite de la Organizaţia Mondială a Sănătăţii (OMS), Institutul Naţional pentru Sănătate Publică şi Mediu din Olanda (RIVM) şi Asociaţia Serviciilor Regionale Olandeze de Sănătate Publică (GGD).
Astfel, printre cele mai importante măsuri excepţionale adoptate de KLM se află: asigurarea distanţei de 1,5 metri între pasageri pe durata zborului, în acest caz locurile fiind prealocate, în aşa fel încât să existe scaune libere între pasageri, în conformitate cu protocoalele de distanţare socială. „În cazul zborurilor de repatriere, însă, blocarea locurilor libere nu este întotdeauna posibilă, întrucât prioritară este reunirea cât mai multor familii şi aducerea acasă a cât mai mulţi cetăţeni blocaţi în străinătate în această perioadă dificilă”, precizează compania aeriană.
O altă măsură specială luată pentru siguranţa pasagerilor şi a angajaţilor KLM se referă la minimizarea interacţiunii şi a contactului direct dintre echipaj şi pasageri în timpul serviciilor de catering de la bord. În acest context, serviciul la bord este adaptat, oferta de catering a fost simplificată, iar produsele vor fi servite în cutii speciale.
De asemenea, pe durata zborurilor, întregul echipaj poartă măşti şi mănuşi de protecţie, iar la bord există produse adiţionale de igienă, cum ar fi dezinfectantele pentru mâini.
„Aeronavele KLM sunt supuse unor procese ample de curăţare şi dezinfectare cu ajutorul agenţilor de curăţare adecvaţi, aerul de la bordul aeronavei este mai uscat şi reîmprospătat rapid cu ajutorul unor filtre extrem de eficiente, în vederea eliminării particulelor şi viruşilor potenţial nocivi. În plus, programul echipajului KLM a fost ajustat astfel încât aceştia să petreacă o perioadă cât mai scurtă în escale, li se asigură echipament de protecţie adecvat, iar una dintre toalete este destinată exclusiv lor în timpul zborurilor. Eforturile suplimentare în perioada pandemiei nu sunt centrate doar pe siguranţă şi măsuri sporite de igienă în timpul zborurilor, ci şi pe durata întregului proces de check-in, îmbarcare, transfer sau debarcare. Se menţine pe cât posibil distanţa socială recomandată, se reaminteşte în permanenţă despre măsurile de siguranţă ce trebuie respectate de fiecare în parte, s-a facilitat plata unei întregi serii de servicii prin card de debit sau card de credit. Totodată, au fost configurate procese de îmbarcare adaptate, în grupuri mai mici şi se efectuează screening-uri de pasageri pe o serie de zboruri”, se arată în comunicatul citat.
În ceea ce priveşte măsurile de prevenţie şi screening al pasagerilor pe aeroport, pentru zborurile cu plecare de la Amsterdam spre Canada, Singapore şi Coreea de Sud, pasagerii vor trece prin acest control adiţional ce implică verificarea temperaturii cu ajutorul unor termometre cu citire de la distanţă, efectuat de către personalul de la sol KLM în colaborare cu KLM Health Services şi personalul medical al aeroportului Schiphol.
Totodată, începând din data de 17 aprilie 2020, KLM solicită pasagerilor care pleacă spre Aeroportul Amsterdam Schiphol din destinaţii considerate cu risc ridicat, completarea unui formular ce conţine întrebări cu privire la starea lor de sănătate şi în baza căruia li se poate refuza îmbarcarea dacă răspunsurile nasc suspiciuni cu privire la siguranţa celor din jur.
KLM a fost fondată în anul 1919 de Albert Pesman şi a operat primul zbor pe data de 17 mai 1920, de la Croydon (Londra) spre Amsterdam, la bordul aeronavei aflându-se doi jurnalişti britanici şi o scrisoare de la primarul Londrei către omologul săi din Amsterdam.
Primul zbor intercontinental KLM a decolat pe 1 octombrie 1924 din Amsterdam cu destinaţia Jakarta. Călătoria a durat 55 de zile şi a avut 21 de opriri.
În prezent, compania aeriană oferă pasagerilor zboruri directe către 162 de destinaţii, cu o flotă de peste 214 de aeronave. KLM, care a fuzionat în 2004 cu Air France, are peste 33.000 de angajaţi în întreaga lume.
Compania este membru al Alianţei SkyTeam Alliance, care are 20 de companii aeriene membre şi o reţea comună de 1.063 de destinaţii în 173 de ţări. La ora actuală, Grupul Air France – KLM transportă aproape 100 de milioane de pasageri pe an. Operatorul aerian este primul din lume care trimite notificări şi cartea de îmbarcare pe Whatsapp, Facebook, Messenger, Twitter şi WeChat, având peste 25 de milioane de fani şi urmăritori pe diverse platforme de socializare şi mai mult de 250 de agenţi care se ocupă de interacţiunea companiei în mediul online.
KLM a revenit să opereze zboruri din România în urmă cu 20 de ani, după câteva perioade de pauză. Primul zbor Bucureşti – Amsterdam, operat de KLM, datează din urmă cu 54 de ani şi a avut loc pe data de 31 martie 1965. AGERPRES