Unul dintre cele mai importante proiecte de hotărâre din cadrul şedinţei de luni a Consiliului Judeţean, respectiv cel privind stabilirea unor măsuri organizatorice la nivelul instituțiilor publice de cultură din subordinea administraţiei judeţene, a fost retras de pe ordinea de zi, prin dispoziția președintelui Maricel Popa, în urma reacţiilor venite din partea angajaţilor care îşi desfăşoară activitatea în aceste instituţii. ”Am observat că a fost generată o interpretare destul de subiectivă cu privire la proiectul de hotărâre care viza stabilirea unor măsuri organizatorice la nivelul instituțiilor publice de cultură din subordinea Consiliului Județean. În spațiul public s-a indus ideea disponibilizărilor sau a șomajului în rândul angajaților, lucru total eronat. Din punctul meu de vedere, această măsură avea un caracter social. Sunt colegi, în cadrul acestor instituții, care au o anumită vârstă, poate și-au epuizat și concediile de odihnă, iar pentru ei, singura variantă avută la dispoziție era concediul fără plată, fără nicio formă de protecție socială. Soluția propusă de noi le-ar fi asigurat 75% din salariul brut. Aș fi văzut un dialog între angajați și manageri, aceștia fiind cei care au ridicat această problemă, pentru a exista un cadru legal în vederea reorganizării și a redistriburii activității. Reamintesc faptul că prin Ordonanța Militară nr.1 din 17 martie au fost suspendate toate activitățile culturale și artistice realizate în spații închise”, a justificat decizia luată Maricel Popa, președintele Consiliului Județean Iași. (E.M.)