Patronatul Patronatul Furnizorilor de Servicii Medicale Private (PALMED) solicită autorităţilor să reglementeze accesul la servicii medicale prin telemedicină şi după data de 15 mai, apreciind că această metodă de lucru şi-a dovedit viabilitatea şi că experienţa acumulată trebuie valorificată.
Conform unui comunicat de presă al PALMED, posibilitatea de a face consultaţii medicale prin apel telefonic sau prin aplicaţii video face ca mai bine de jumătate din activitatea unităţilor medicale private să fie realizată în acest moment prin telemedicină. În cazul cabinetelor individuale, PALMED estimează că în jur de 80% din activitate se desfăşoară acum prin telemedicină.
„Este nevoie de o analiză a situaţiilor în care se poate aplica cu adevărat această opţiune, analiză care va permite o reglementare clară şi realizarea unei legislaţii transparente. Sunt nenumărate situaţiile şi variabilele, iar o astfel de opţiune poate salva vieţi, cu precădere în zonele fără acces la servicii medicale. Sistemul medical românesc este oricum subdimensionat şi avem nevoie de soluţii rapide. Telemedicina şi-a dovedit acum viabilitatea şi ar fi păcat să pierdem acest început şi să nu construim pe baza acestei experienţe”, afirmă preşedintele PALMED, Cristian Hotoboc.
Patronatul Furnizorilor de Servicii Medicale Private estimează o scădere de 30% a adresabilităţii la servicii medicale în sistemul privat şi face apel la autorităţile din domeniu „pentru stabilirea unui calendar clar şi a unor reglementări explicite” cu privire la reluarea activităţii.
„Ne dorim să putem oferi servicii medicale tuturor celor care au nevoie şi ni se adresează. Prin urmare, considerăm că sunt necesare o serie de măsuri de protecţie, pe care cele mai multe dintre unităţile private le asigură deja, şi o reglementare clară pentru reluarea activităţii. Sunt segmente de servicii închise aproape în totalitate, cum ar fi cabinetele de stomatologie. Avem restricţii în programarea de servicii ce nu reprezintă urgenţe, dar cu risc de agravare odată ce se amână acordarea serviciului medical. Pentru fiecare situaţie trebuie găsită o soluţie, astfel încât pacienţii să ştie când pot beneficia de servicii medicale”, a adăugat Hotoboc. AGERPRES şi după data de 15 mai, apreciind că această metodă de lucru şi-a dovedit viabilitatea şi că experienţa acumulată trebuie valorificată.
Conform unui comunicat de presă al PALMED, posibilitatea de a face consultaţii medicale prin apel telefonic sau prin aplicaţii video face ca mai bine de jumătate din activitatea unităţilor medicale private să fie realizată în acest moment prin telemedicină. În cazul cabinetelor individuale, PALMED estimează că în jur de 80% din activitate se desfăşoară acum prin telemedicină.
„Este nevoie de o analiză a situaţiilor în care se poate aplica cu adevărat această opţiune, analiză care va permite o reglementare clară şi realizarea unei legislaţii transparente. Sunt nenumărate situaţiile şi variabilele, iar o astfel de opţiune poate salva vieţi, cu precădere în zonele fără acces la servicii medicale. Sistemul medical românesc este oricum subdimensionat şi avem nevoie de soluţii rapide. Telemedicina şi-a dovedit acum viabilitatea şi ar fi păcat să pierdem acest început şi să nu construim pe baza acestei experienţe”, afirmă preşedintele PALMED, Cristian Hotoboc.
Patronatul Furnizorilor de Servicii Medicale Private estimează o scădere de 30% a adresabilităţii la servicii medicale în sistemul privat şi face apel la autorităţile din domeniu „pentru stabilirea unui calendar clar şi a unor reglementări explicite” cu privire la reluarea activităţii.
„Ne dorim să putem oferi servicii medicale tuturor celor care au nevoie şi ni se adresează. Prin urmare, considerăm că sunt necesare o serie de măsuri de protecţie, pe care cele mai multe dintre unităţile private le asigură deja, şi o reglementare clară pentru reluarea activităţii. Sunt segmente de servicii închise aproape în totalitate, cum ar fi cabinetele de stomatologie. Avem restricţii în programarea de servicii ce nu reprezintă urgenţe, dar cu risc de agravare odată ce se amână acordarea serviciului medical. Pentru fiecare situaţie trebuie găsită o soluţie, astfel încât pacienţii să ştie când pot beneficia de servicii medicale”, a adăugat Hotoboc. AGERPRES