Seria ”Istoria României într-un obiect” realizată de ICR New York, în parteneriat cu Muzeul Naţional de Istorie (MNIR), începe luni, cu prezentarea Coroanei de oţel a Regilor României, „simbol al independenţei, modernizării şi reîntregirii ţării, începând cu cea de-a doua jumătate a secolului al XIX-lea”.
Potrivit unui comunicat de presă al ICR, transmis luni AGERPRES, programul, care va fi prezentat pe platformele de social media ale ICR New York – blog, YouTube, Facebook, Instagram, Twitter, reconstituie epoci definitorii din istoria naţională prin intermediul câtorva artefacte reprezentative, de o mare încărcătură simbolică, care sintetizează un întreg context cultural, economic, tehnologic sau politic.
Obiectele care vor fi prezentate în fiecare săptămână publicului nord-american, prin imagine, text şi video, sunt Gânditorul şi femeie şezând, Brăţările dacice, Ocaua lui Cuza, Drapelul lupşenilor la Marea Adunare Naţională de la Alba Iulia, Fragmentele de rocă lunară dăruite de către preşedintele american Richard Nixon lui Nicolae Ceauşescu, telefonul lui Petru Groza.
Prima prezentare este semnată de istoricului Cornel Ilie, directorul-adjunct al MNIR. Următoarele vor fi semnate, printre alţii, de istoricii Ernest Oberlander-Târnoveanu, directorul general al MNIR, Katia Dănilă, Cristiana Tătaru, Raluca Mălăncioiu, Cristina Păiuşan, Oana Ilie şi Pompilia Gon.
Programul digital de promovare a culturii şi civilizaţiei româneşti continuă cu proiectul „Scena digitală” care va prezenta periodic, în limba engleză sau cu subtitrare, producţii realizate în colaborare cu oameni de teatru români, americani şi din întreaga lume.
De asemenea, ICR New York derulează, începând de vineri, programul „Art Fights Corona. Artists React to the Pandemic”/”Arta împotriva coronavirusului. Artiştii reacţionează la pandemie”, în cadrul căruia opt artişti români au fost invitaţi să împărtăşească publicului american, prin mărturii sau alte forme expresive, cum resimt această perioadă neobişnuită, nemaitrăită, şi cum au ales să o depăşească, explorând modul în care creativitatea/creaţia este influenţată de pandemie. AGERPRES