Soluţia sistemului bancar pentru persoanele cu credite trebuia să fie micşorarea substanţială a dobânzii la împrumuturile populaţiei, şi nu amânarea plăţii ratelor, deoarece costul creditării este prea mare, a declarat, joi, reprezentantul Federaţiei Patronale a Reţelelor de Comerţ (FPRC), Dan Şucu, într-o conferinţă de presă organizată de Confederaţia Patronală Concordia.
„Sunt multe moduri în care clientul poate să vadă că toate afacerile din România îi înţeleg problemele şi încearcă să se repoziţioneze în avantajul lui ca şi client. E cel mai simplu mod în care putem să contribuim la ideea de optimismul necesar şi la încredere pentru clientul nostru. Aici am însă o mică problemă – în toată construcţia asta lipseşte ceva: ca să se poată vinde maşini în rate, ca să poată fi vândute apartamente, preţul creditării din păcate este mult prea mare în acest moment. Dacă nu vinzi apartamente, nu există locuri de muncă în construcţii sau în fabricile de materiale de construcţii, nu există vânzări de mobilă sau în fabricile care produc covoare, corpuri de iluminat, draperii, lenjerii şi tot ceea ce este nevoie într-o casă. La veniturile din martie, rata la bancă pentru casă putea să fie 40% din venit. Acum, cu salariile diminuate, dar cu dobânzile aproape la acelaşi nivel, aceasta (rata bancară, n.r.) poate să urce la 60%, devine prohibitivă. Soluţia pe care o vedem noi pentru client nu este amânarea ratelor, pe care din punctul nostru de vedere băncile am văzut că au îmbrăţişat-o, ci micşorarea substanţială a dobânzii la împrumuturi”, a afirmat Dan Şucu.
Reprezentantul Federaţiei Patronale a Reţelelor de Comerţ a apreciat că producătorii şi reţelele comerciale se concentrează în prezent pe supravieţuire.
„Astăzi, veniturile sunt mai mici decât în martie, asta e evident. Iar noi, toţi retailerii şi fabricanţii, care ne aflăm, normal, într-o competiţie acerbă pentru banii clientului, vom încerca să ne repoziţionăm: vom încerca să renegociem cu furnizorii, micşorăm marje, vânzările vor fi în principal la oferte, iar preţurile vor scădea. Nu profitul este cuvântul de ordine, ci supravieţuirea. Din păcate, cu toţii în clipa de faţă ne gândim la supravieţuire. Din fericire, energia electrică a scăzut ca preţ, combustibilii scad şi ei, utilităţile probabil că vor urma”, a menţionat Dan Şucu.
Reprezentantul Federaţiei Patronale a Reţelelor de Comerţ a opinat că o strategie comună a reţelelor comerciale este promovarea produselor fabricate în România.
„Când am plecat (când magazinele au fost închise, n.r.), clientul nostru era optimist şi încrezător. Astăzi întâlnim o mare masă de clienţi care îşi pun probleme în ce priveşte ziua de mâine, sau care preferă să economisească decât să cheltuie. Este de datoria noastră, fiind primii care intrăm în contact cu clientul, să reuşim să aducem optimismul înapoi. Fiecare dintre noi are mijloace proprii, dar ideile sunt cam aceleaşi. Prima dintre ele, cu aplicabilitate imediată, este accentul pe produse fabricate în România. Clienţii noştri caută din ce în ce mai mult produsele fabricate acasă, iar majoritatea magazinelor mari, care sunt acum deschise, insistă deja pe promovarea produselor româneşti. Cumpărând un produs românesc, vecinul tău care îl fabrică va avea un loc de muncă, iar celălalt vecin, care produce componente pentru fabricant, va avea şi el un loc de muncă. Amândoi vor cumpăra din magazinul tău, vor fi mai optimişti şi îţi vor crea şi ţie o porţiune de optimism”, a adăugat Dan Şucu. AGERPRES