Breaking News

Peste 11.000 de elevi din satele ieșene nu pot participa la lecțiile online

Un total de 11.807 de elevi din satele ieșene nu au, la momentul actual, acces la internet. Totodată, 10.964 nu au nici acces la un dispozitiv care se poate conecta la internet, pentru a participa la lecțiile online în această perioadă. Cifrele provin dintr-un răspuns al Ministerului Educației, Cristina Monica Anisie, trimis senatorului USR Dan Lungu în urma adresării unei întrebări referitoare la situația elevilor care pot participa activ la cursurile online în aceste luni. Ministrul Educației menționează în răspunsul său faptul că la nivelul județului Iași, în mediul rural, numai 72,19% dintre elevi au acces la internet, 73,91% au acces la un dispozitiv care se poate conecta la internet și numai un total de 69,90%  dintre elevi au acces și la internet și la un dispozitiv care să-i permită participarea la școala online. În ceea ce privește numărul total al elevilor din mediul rural ieșean, conform unui raport privind Starea învățământului preuniversitar ieșean – Anul școlar 2019-2020, Semestrul I, realizat în luna februarie a acestui an, acesta este de 53.104. Într-o analiză care vizează participarea elevilor la școala online, trebuie însă exclus numărul preșcolarilor, anume 10.934. Astfel, totalul elevilor vizați de Ministerul Educației în răspunsul său este de 42.170. Totodată, la nivel național, conform celor menționate în răspuns, 12% din totalul elevilor din România nu au în prezent acces la internet și tot 12% nu au acces la un dispozitiv care i-ar putea ajuta să participe la ore. Defalcat pe medii de rezidență, există un procent de 22% dintre elevii din mediul rural din România care nu au acces la internet și tot 22% care nu au calculator, laptop, tabletă sau smartphone. În mediul urban situația este mai îmbucurătoare, răspunsul arătând că doar 6% dintre elevii din orașele României nu au acces la internet și 7% dintre ei nu au acces la un dispozitiv. „Mă întristrează să văd că din nou sunt defavorizați copiii care nu au nicio altă vină decât aceea de a se fi născut la sat, în România. Ministerul Educației a întocmit extrem de greu acest inventar, iar cifrele referitoare la numărul copiilor care nu pot sub nicio formă participa la școala online au apărut târziu. Mulți dintre copii, fără să primească vreun ajutor la timp, vor renunța poate la școală, iar o parte din vină e a Ministerului care a venit prea încet cu soluții pe care trebuie să și-o asume. Mulți dintre elevii din rural vor fi implicați în treburi casnice sau agricole mult mai mult decât până acum. Împreună cu echipa cabinetului meu parlamentar, prin proiectul nostru «Până hăt de carte!» am lansat în urmă cu aproape trei săptămâni o invitație tuturor ieșenilor care doresc să sprijine educația și cultura la sate – i-am rugat ca dacă au acasă un laptop, un calculator, o tabletă sau un smartphone pe care nu-l mai folosesc, să ne contacteze și să-l doneze echipei noastre. Mai departe, cu ajutorul voluntarilor, acestea vor fi distribuite către elevii din județul Iași care au nevoie de astfel de resurse. Până în prezent am strâns 13 laptopuri, 7 calculatoare, 4 tablete și 3 telefoane, dintre care 11 dispozitive deja au ajuns la elevi din comunele Cotnari și Ipatele. Campania noastră continuă și așteptăm membrii comunității care doresc să ne întindă o mână de ajutor nouă și, implicit, școlarilor de la sate, să ni se alăture”, a declarat Dan Lungu. Donațiile pentru elevii din satele ieșene pot fi făcute la sediul cabinetului parlamentar (adresa: str. Grigore Ureche, Bl. Walter Mărăcineanu, Nr. 3., Mezanin, Iaşi), iar pentru mai multe detalii, puteți contacta membrii echipei la adresa de e-mail cabinet.senator.danlungu@gmail.com sau apelând numărul de telefon 0725 321 313.

Răspunsul Ministrului Educației poate fi consultat aici:

https://www.senat.ro/PDFIntrebari/b%20r%20lungu%20d%203261%20b.pdf

Raportul ISJ privind Starea învățământului preuniversitar ieșean – Anul școlar 2019-2020, Semestrul I poate fi consultat aici:

http://www.isjiasi.ro/documente/interes%20public/Starea%20invatamantului%20%20preuniversitar%20iesean_sem_I_2019_2020.pdf