Agenţii economici din municipiul Iaşi a căror activitate a fost sistată din cauza pandemiei cu noul coronavirus pe perioada stării de urgenţă vor beneficia, în continuare, de măsurile de sprijin acordate de autorităţile locale şi pe perioada stării de alertă, au decis, astăzi, consilierii locali, în cadrul şedinţei desfăşurate în sistem de videoconferinţă. Astfel, pentru susținerea activității economice locale, pe perioada stării de alertă, taxele prevăzute la anexa 7.3 literele A si B din H.C.L. nr.179/24.04.2019 (taxe de transport persoane / bunuri / mărfuri în regim de taxi sau regim de închiriere, precum și taxele ce vizează acordarea autorizațiilor de transport public local), percepute pe raza municipiului Iaşi, vor fi reduse cu 50%. De asemenea, comercianții de produse tradiționale vor beneficia de restituirea taxei achitate sau după caz, de scutire de la plata acesteia. Mai mult, comercianții care își desfășoară activitatea în module, chioșcuri, porticuri, rulote, terase sezoniere, comercianți de flori naturale, automate, alte structuri de vânzare, frigete/frigidere/lăzi frigorifice sezoniere, vor beneficia de scutirea sau reducerea taxelor prevăzute în Anexa nr.4.2, punctul 2 din H.C.L. nr.179/2019 (taxe pentru eliberarea autorizațiilor de funcționare și viza anuală), datorate la bugetul local. “Reducerea va fi de 50% din taxele datorate, în cazul în care aceștia și-au întrerupt parțial activitatea datorită stării de alertă, și de 100% din taxele datorate în cazul în care aceștia și-au întrerupt total activitatea pe perioada stării de alertă”, se arată în proiect. Potrivit aceluiaşi act normativ, persoanele juridice care desfășoară activitatea de servire şi consum al produselor alimentare şi băuturilor alcoolice şi nealcoolice, organizată de restaurante, hoteluri, cafenele sau alte localuri publice, în spaţiile destinate acestui scop din interiorul sau exteriorul locaţiei, cei care desfășoară activităţi culturale, ştiinţifice, artistice, religioase, sportive, de divertisment sau jocuri de noroc, de tratament balnear şi de îngrijire personală, realizate în spaţii închise, beneficiază pe perioada stării de alertă, de scutirea la plata taxelor prevăzute în Anexa nr.4.1.2, punctele 2,3 (taxe vizând eliberarea autorizațiilor sanitare și taxele pentru emiterea sau vizarea anuală a autorizației privind desfășurarea activităților de alimentație publică) și Anexa nr.4.2, punctul 2 din H.C.L. nr.179/2019 (taxe pentru eliberarea autorizațiilor de funcționare și viza anuală), datorate la bugetul local. Taxa se va recalcula proporțional cu perioada de inactivitate datorată instituirii stării de urgență, se mai arată în proiectul de hotărâre. În același set de măsuri economice este inclusă și amânarea la plată a taxei de licențiere datorată de societățile de publicitate care au încheiate contracte de asociere, ca urmare a lipsei adresabilității reclamelor afișate pe panourile publicitare amplasate pe domeniul public sau privat al UAT Iași, pe perioada stării de urgență. Recuperarea sumelor amânate la plată se va face în șase tranșe egale care decurg după trei luni de la finalizarea stării de alertă. Persoanele juridice vor beneficia de amânarea la plata chiriei pentru imobilul cu destinaţie de sediu social şi de sedii secundare, pe perioada stării de urgenţă decretate. Recuperarea sumelor amânate la plată se va face în șase tranșe egale ce decurg după trei luni de la finalizarea stării de urgență. (E.M.)