Începutul vacanței de vară le aduce elevilor din învăţământul primar şi gimnazial un „Caiet de vacanţă pentru limbile engleză și franceză”, o resursă educațională importantă, pe care Inspectoratul Şcolar Județean (IŞJ) Iaşi a pregătit-o împreună cu un colectiv de profesori de specialitate din şcoli. Materialul, care poate fi accesat la adresa http://isjiasi.ro/index.php/curriculum-si-inspectie-scolara/limbi-moderne/documente-specifice-limbi-moderne/1182-caiet-de-vacanta-pentru-limbile-engleza-si-franceza, este dedicat celor care studiază engleza şi franceza şi care doresc să își testeze cunoștințele, prin activităţi ludice şi antrenante, ce îşi propun să menţină viu interesul pentru învăţarea limbilor moderne, dat fiind contextul multicultural actual, în care cunoașterea unei limbi străine este esențială pentru un parcurs profesional de succes. „Cu apel, în special, la cunoştinţele lexicale ale elevilor, stimulând, însă, în acelaşi timp, creativitatea și imaginaţia acestora, Caietul de vacanţă pentru limbile engleză şi franceză propune o modalitate constructivă de petrecere a timpului liber, prin activităţi organizate tematic şi pe niveluri de şcolaritate, prin raportare la universul apropiat. Astfel, elevii îşi vor putea exersa cunoştinţele prin jocuri de cuvinte, exerciţii de asociere şi completare, desen, compunere, dar şi prin exerciţii de (auto)descoperire. Toate aceste situaţii de exersare a unei limbi străine construiesc o provocare pentru elevi, dar şi un mod diferit de lucru de cel de la clasă, caietul oferind suportul necesar pentru a explora în deplină autonomie atât limba engleză, cât şi limba franceză”, precizează reprezentanţii inspectoratului într-un comunicat. Suportul de învăţare se înscrie în contextul mai larg al proiectului iniţiat şi coordonat de prof. dr. Genoveva Aurelia Farcaş, inspector şcolar general al I.S.J. Iaşi, prin care au fost elaborate importante resurse pentru diferite discipline şi domenii de studiu. Caietul de lucru a fost creat prin contribuţia unui colectiv de profesori de limba engleză şi franceză, sub coordonarea inspectorilor şcolari pentru limbi moderne ai instituţiei, prof. Sabina Manea şi prof. Irina Prodan. „Ne-am propus să le oferim elevilor un instrument de lucru relaxant, în care exercițiile de gramatică sunt mai puțin prezente, iar în prim plan sunt jocurile de cuvinte și activitățile ce provoacă imaginația, atenția, chiar intuiția. Copiii au nevoie și de astfel de provocări, de un alt mod de lucru, total diferit de cel de la clasă, iar caietul nostru le oferă suportul necesar pentru a explora atât limba engleză, cât și limba franceză, într-un exercițiu necesar și actual de multiculturalitate, declară coordonatorii”, mai susţin reprezentanţii inspectoratului într-un comunicat de presă. (E.M.)