Părinţii ai căror copii manifestă dificultăţi emoţionale din cauza distanţării sociale pot să apeleze linia telefonică specială Family Tel

Autoritatea Naţională pentru Drepturile Persoanelor cu Dizabilităţi, Copii şi Adopţii (ANDPDCA) recomandă părinţilor ai căror copii manifestă dificultăţi emoţionale din cauza distanţării sociale să apeleze la linia telefonică specială Family Tel, potrivit unui comunicat remis marţi de instituţie.

„Salvaţi Copiii, Autoritatea Naţională pentru Drepturile Persoanelor cu Dizabilităţi, Copii şi Adopţii (ANDPDCA) şi Digi România continuă să ofere suport la 0800.070.009 – Family Tel, linia telefonică gratuită, unde părinţii şi tutorii copiilor pot suna pentru a fi consiliaţi psihologic şi ajutaţi gratuit să gestioneze cât mai bine starea emoţională a copiilor. Cu mai multă grijă din partea părinţilor şi cu suport din partea specialiştilor, familiile pot trece peste aceste perioade vulnerabile şi vor fi mai puternice şi mai pregătite pentru a face faţă situaţiilor critice”, se menţionează în comunicatul ANDPDCA.

În cadrul proiectului, o echipă de 10 psihologi ai Organizaţiei Salvaţi Copiii din Bucureşti, Timişoara, Târgu Mureş, Iaşi şi Suceava oferă părinţilor apelanţi consiliere şi suport psihologic, conform unui protocol specific pentru situaţiile generate de criză, se menţionează în comunicat.

Serviciul se adresează în special familiilor ai căror copii întâmpină dificultăţi emoţionale şi comportamentale induse de necesitatea adaptării la distanţarea socială, ca parte a măsurilor de prevenţie a răspândirii pandemiei de Covid-19.

Family Tel 0800.070.009 poate fi apelat gratuit, de luni până vineri, între orele 11:00 -19:00.

„În perioada carantinei, la Family Tel, linia de consiliere deschisă de Salvaţi Copiii pentru a sprijini activ familiile vulnerabilizate de restricţiile sociale impuse de starea de urgenţă, un procent covârşitor din cei care au sunat – 80% – au fost adulţi, părinţi şi bunici, cu o serie largă de dificultăţi: mame singure care gestionează cu dificultate situaţia economică (sunt în şomaj tehnic); mame care se confruntă cu violenţa domestică; părinţi divorţaţi care au dificultăţi legate de organizarea şi condiţiile programului de vizită; părinţi ai căror copii au tulburări din spectrul autist (şi-au întrerupt terapiile de lungă durată şi au nevoie acută de ajutor); părinţi care recunosc că şi-au pierdut răbdarea şi nu mai pot gestiona adecvat propriile stări emoţionale; părinţi ai căror copii se confruntă cu dezvoltarea unei forme de anxietate şi frică de boală, dezvoltarea unor comportamente compulsive legate de igienă; părinţi care au cerut ajutor material sub forma unui dispozitiv electronic cu ajutorul căruia copiii să poată participa la lecţii; copii care au dezvoltat comportamente legate de dependenţa de tehnologie; comportamente opozante ale copiilor în ceea ce priveşte schimbarea bruscă a rutinelor zilnice, iritabilitate crescută, intoleranţă la reguli, cereri excesive; modificări continue ale dispoziţiei; comportamente regresive (întâlnite la preşcolari) – dormitul singur în pat; copii care au dezvoltat o stare de indiferenţă faţă de activităţile pe care le desfăşurau înainte de pandemie; dificultăţi sau nemulţumiri legate de noul mod de a face şcoală care le provoacă stres şi confuzie”, se precizează în comunicatul ANDPDCA.

Preşedintele executiv al organizaţiei Salvaţi Copiii România, Gabriela Alexandrescu, le-a recomandat părinţilor să apeleze la specialiştii implicaţi în proiect.

„Părinţii s-au confruntat în această perioadă cu probleme diferite şi suprapuse, cu propriile temeri şi cu anxietăţile copiilor, de aceea e crucial să poată cere îndrumarea unui psiholog, pentru a nu ceda”, a comentat preşedintele executiv al Salvaţi Copiii România.

Preşedintele ANDPDCA, Mădălina Turza, a explicat că instituţia pregăteşte în prezent inaugurarea unei linii telefonice speciale şi pentru persoanele aflate în sistemul de protecţie.

„Family Tel este un mecanism prietenos prin care ne dorim să ajungem la familii. Family Tel este un canal deschis către părinţii din comunitate, care trec în această perioadă prin momente dificile din punct de vedere emoţional, al stresului şi al anxietăţii generate de epidemia de COVID-19. Ne bucurăm că prin această linie telefonică gratuită putem aduce confort emoţional celor din comunitate care au nevoie de sprijin, aşa cum, în paralel, ne pregătim să deschidem şi un canal de sprijin psiho-emoţional destinat copiilor şi adulţilor din sistemul de protecţie”, a afirmat preşedintele ANDPDCA. AGERPRES