Nissan Motor vrea să lanseze şapte noi modele în Africa, în următorii doi ani, au anunţat luni directorii companiei nipone, în condiţiile în care producătorul auto se concentrează pe pieţele cu un ritm ridicat de creştere, pentru a atenua impactul crizei provocate de pandemia de coronavirus (COVID-19), transmite Reuters.
În exerciţiul fiscal încheiat la 31 martie 2020, Nissan a înregistrat pierderi de 671,22 miliarde yeni (6,27 miliarde de dolari), acestea fiind primele sale pierderi anuale din ultimii 11 ani, în contextul în care mai mulţi ani de expansiune agresivă urmată de fostul director general Carlos Ghosn au afectat profitabilitatea grupului auto nipon, la care s-a adăugat şi pandemia de coronavirus care şi-a pus amprenta pe vânzările globale de autovehicule.
Nissan îşi va extinde cu şapte modele noi portofoliul de SUV-uri şi vehicule cross-over în Africa, din care patru vor fi din categoria SUV-urilor, a explicat Shinkichi Izumi, director al subsidiarei Nissan Africa de Sud.
De asemenea, Nissan vrea să facă din Africa un hub pentru vehicule comerciale uşoare (LCV) şi va majora producţia celebrei camionete Navara, deschizând fabrici în Ghana şi în Kenya, a declarat Izumi.
Acesta nu a dat publicităţii detaliile investiţiilor şi nivelul producţiei din regiune, deşi în 2019 Nissan a anunţat că va cheltui 174,07 milioane de dolari pentru modelul Navara.
„Vom produce pe plan local noul model Navara şi vom încerca să-l exportăm”, a afirmat Guillaume Cartier, preşedintele Nissan pentru Africa, Orientul Mijlociu şi India.
Pentru a reveni pe profit, Nissan a decis recent să elimine sute de locuri de muncă la uzina sa de la Sunderland (Marea Britanie) şi să îşi închidă fabrica din Barcelona (Spania). De asemenea, Nissan vrea să se bazeze pe alianţa sa cu Renault şi Mitsubishi Motors, a cărui nouă strategie vizează în principal revenirea pe profit.
Renault şi Nissan au un parteneriat din 1999, în care Renault deţine 44,3% din acţiunile Nissan, în timp ce Nissan controlează un pachet de 15% din acţiunile Renault, dar nu are drepturi de vot la grupul francez. Alianţa Renault-Nissan, extinsă în 2016 prin includerea Mitsubishi, a devenit unul dintre cei mai mari producători mondiali de automobile.
În prezent, alianţa regrupează zece mărci de automobile (printre care Dacia, Lada, Samsung Motors, Alpine, Infiniti, Datsun etc.), are 470.000 de salariaţi şi 122 de uzine pe toate continentele. AGERPRES