Sectorul local al berii a înregistrat în lunile martie – mai 2020 o scădere de peste 10% faţă de aceeaşi perioadă a anului anterior, însă impactul cel mai puternic se va resimţi în trimestrul al treilea al anului care, în mod obişnuit, este vârful de sezon pentru bere, arată datele publicate, joi, de Asociaţia Berarii României.
„Producătorii de bere observă cu îngrijorare situaţia din sectorul HoReCa şi, implicit, din industria berii. Primele luni ale anului nu au fost unele bune pentru industria berii, iar impactul cel mai puternic se va resimţi în trimestrul al treilea al anului care, în mod obişnuit, este vârful de sezon pentru bere, dar care depinde mult de condiţiile de operare din industria ospitalităţii. De aceea este esenţială implementarea programelor de investiţii anunţate de autorităţi şi a strategiilor de susţinere pentru sectorul HoReCa, inclusiv prin facilitarea extinderii teraselor pe spaţiile publice, prin deciziile autorităţilor locale sau prin permiterea funcţionării unor locaţii temporare de tip food trucks sau baruri mobile”, spune Julia Leferman, director general Asociaţia Berarii României.
Începând cu luna martie 2020, odată cu declanşarea pandemiei, s-a conturat o tendinţă nouă printre consumatorii de bere, prin creşterea cu 30% a preferinţei pentru ambalajele de unică folosinţă, în detrimentul sticlei reutilizabile. La nivelul primelor cinci luni din an, comparativ cu ianuarie – mai 2019, trendul descendent al sticlei reutilizabile este şi mai accentuat (-45%) în raport cu sticla de unică folosinţă, care a crescut cu 36%.
Totodată, faptul că barurile şi restaurantele şi-au oprit activitatea timp de două luni şi jumătate a dus şi la închiderea liniilor de bere la draft. Chiar dacă începând cu 1 iunie terasele s-au redeschis, reluarea comercializării berii draft se petrece treptat, în concordanţă cu măsurile de redeschidere etapizată a locaţiilor HoReCa.
„Odată cu redeschiderea teraselor favorite din baruri, pub-uri, cafenele, restaurante şi hoteluri, oamenii sunt invitaţi să iasă din nou să socializeze şi să îşi recapete încrederea că pot consuma în siguranţă, bineînţeles cu respectarea strictă a normelor de distanţare şi de igienă”, susţin reprezentanţii Asociaţiei Berarii României.
Asociaţia Berarii României reprezintă, de peste 15 ani, industria locală de bere. Începând din anul 2008, entitatea a devenit parte a marii familii a producătorilor de bere europeni, reprezentaţi prin organizaţia Berarii Europei, fondată în 1958, la Bruxelles. AGERPRES