71,7% dintre fermierii din Europa au fost interesaţi, în primele şase luni ale anului, de achiziţia de tractoare

Aproape trei sferturi dintre fermierii din Europa (71,7%) au fost interesaţi, în primele şase luni ale anului, de achiziţia de tractoare, în timp ce pentru echipamentele de recoltare ponderea s-a situat la 7,8%, arată o analiză publicată, miercuri, de o platformă globală online pentru autovehicule comerciale şi echipamente rulate.

Conform datelor Tradus.com, în perioada ianuarie – iunie 2020, tractoarele au înregistrat 71,7% din totalul vizitelor pe platforma specializată, la categoria Agricultură. În acest context, vârful de interes s-a consemnat în ianuarie, cu 73,6% din numărul total de vizite, urmată de martie cu 73,2% din vizualizările lunare.

Ulterior, interesul a scăzut în aprilie şi iunie, tractoarele înregistrând mai puţin de 70% din totalul afişărilor lunare, ceea ce poate fi un indicator că fermierii s-au concentrat pe alte tipuri de echipamente specializate pentru munca sezonieră, susţin realizatorii analizei de specialitate.

Printre cele mai solicitate mărci agricole de pe platformă s-au aflat John Deere, Fendt şi New Holland.

În ceea ce priveşte echipamentele de recoltare, acestea au fost cele mai căutate pe segmentul utilajelor specializate, cu 7,8% din numărul total de afişări în primele şase luni ale anului. Luna cu cel mai scăzut interes a fost aprilie, când echipamentele de recoltare au înregistrat 6,2% din afişările lunare, în timp ce vârful a fost înregistrat în iunie, cu 9,6% din vizualizările din acea lună.

Cu toate acestea, ianuarie şi februarie au fost de asemenea luni bune pentru echipamentele de recoltare, cu 9%, respectiv 8,4% din afişările lunare.

Potrivit sursei citate, în cazul utilajelor de grădină s-a înregistrat o creştere a numărului de căutări, în aprilie, cu 2,5% din numărul total de vizualizări lunare, după ce în ianuarie acest tip de utilaj a înregistrat doar 1% din numărul total de afişări. În schimb, interesul a început să scadă în lunile mai şi iunie, cu doar 1,8% din total.

Alte categorii specializate, cum ar fi remorcile agricole, echipamentele de cultivat şi aplicatoarele de îngrăşăminte au atins, de asemenea, vârful în aprilie, dar interesul a scăzut în mai şi iunie. De exemplu, echipamentele de cultivare au înregistrat 5% din afişările lunare din aprilie, în timp ce interesul a scăzut la 3,1% din vizualizări în iunie. În celelalte patru luni, interesul a rămas oarecum constant, cu peste 3% dintre afişările de pagini pentru fiecare lună.

Pe de altă parte, a existat un interes crescut pentru echipamente de fân/furaj, în luna iunie, în timp ce ponderea căutărilor în cazul echipamentelor de cartofi, de prelucrare şi depozitare şi viticole a rămas constantă, în prima jumătate a anului.

Specialiştii Tradus au realizat analiza de specialitate pe baza datelor din platformă online, în perioada ianuarie – iunie 2020, şi s-a concentrat pe procentul total de click-uri pentru fiecare categorie din Agricultură.

Tradus.com este o platformă globală online dedicată autovehiculelor comerciale şi echipamentelor rulate, lansată în anul 2017. Platforma face parte din portofoliul companiei Olx Group.

Platforma aduce împreună cumpărători şi vânzători din peste 40 de ţări. În acest context, vânzătorii ajung la o bază de cumpărători validată în toată Europa şi nu numai, iar cumpărătorii pot accesa un portofoliu larg şi cuprinzător de oferte internaţionale, beneficiind de evaluări de preţuri bazate pe date.

Tradus face parte din portofoliul companiei Olx Group. Grupul Olx este cea mai importantă platformă online pe pieţele emergente, cu 19 pieţe şi peste 350 de milioane de cumpărători din 40 de pieţe. AGERPRES