Autorităţile locale ar putea achiziţiona 200.000 de tablete destinate elevilor din mediile defavorizate

Până la sfârşitul lunii august va fi semnat contractul privind achiziţionarea celor 250.000 de tablete destinate elevilor din mediile defavorizate, astfel încât aceastea să fie livrate beneficiarilor până la începerea noului an şcolar, a anunţat, vineri, la Iaşi, vicepremierul Raluca Turcan. „Dacă nu se depun contestaţii, atunci aceste 250.000 de tablete vor fi distribuite în şcoli până pe 10 septembrie, evident cu prioritate în zonele vulnerabile, unde sunt copii din familii defavorizate. Eu sper să nu se depună contestaţii şi ca această hârjoneală permanentă în materie de achiziţii publice, care a marcat negativ multe proiecte de investiţii, să nu se realizeze şi în materie de achiziţii de tablete, atât de necesare în acest context”, a spus Turcan. În cadrul unei conferinţe de presă care a avut loc la Primăria Iaşi, la care au mai fost prezenţi ministrul Fondurilor Europene, Marcel Boloş, şi primarul Mihai Chirica, vicepremierul a declarat că a fost identificată posibilitatea achiziţionării de către autorităţile locale a unui număr de alte 200.000 de tablete pentru elevii din familii cu posibilităţi materiale reduse, banii urmând să fie decontaţi ulterior de Ministerul Fondurilor Europene.  În altă ordine de idei, Raluca Turcan a subliniat că pentru desfăşurarea unui învăţământ online de calitate este nevoie de profesori foarte bine pregătiţi, care să fie adaptaţi acestui sistem de predare de la distanţă a cunoştinţelor către elevi. „Nu este lipsită de importanţă calitatea predării online, care ne preocupă foarte tare. Trebuie să existe un conţinut de calitate de bază pentru toţi copiii care vor ajunge să înveţe online şi profesorii să fie pregătiţi pentru această predare online”, a menţionat vicepremierul, care a spus că dorinţa Guvernului este ca şcoala să înceapă în sistem „faţă în faţă”, în condiţii stricte de distanţare. „Decizia de bază a Guvernului este ca şcoala să înceapă faţă în faţă, în condiţii de distanţare. De asemenea, în context epidemiologic favorabil, copiii să meargă la şcoală. Dacă unul din cele două criterii nu va putea fi respectat, atunci vom intra în scenariul doi, adică cel hibrid, al alternanţei copiilor la şcoală: o parte să fie faţă în faţă, o parte să urmărească lecţia online, şi invers, astfel încât să nu existe discriminare între cei care merg la şcoală şi cei care învaţă online”, a declarat Raluca Turcan. (E.M.)