Profesorii care nu vor să fie filmați atunci când predau online pot apela la predarea asincronă

Cadrele didactice care refuză să predea online, pe motiv că li se încalcă dreptul la intimitate şi la imagine, pot să-și ţină orele în varianta predării asincrone, prevăzută în regulile publicate pe 11 septembrie în Monitorul Oficial. În acest caz, ei își pot realiza fişele de lucru și proiectele în powerpoint, iar ulterior să le încarce pe platforma folosită de școală.

„Există și varianta în care noi, profesorii, putem intra la oră fără a ne expune imaginea video, utilizând una dintre resursele pe care noi o pregătim în prealabil acasă, spune un profesor pentru Digi24. Acestea pot fi încărcate fie pe o anumită platformă, poate fi Google Classroom. Pe lângă schema lecției putem insera și tot felul de imagini, am inserat și o serie de hărți, schițe, scheme. Fie o punem pe platformă, fie putem intra în conferință cu elevii să susținem lecția live chiar în momentul în care aveam ora programată în orar și putem intra direct cu prezentarea powerpoint sau cu orice alt tip de prezentare pornit, astfel încât elevii nu mai au acces la imaginea noastră ca profesori, ci văd direct materialul pregătit pentru lecții”.

Totuși, chiar dacă înlătură temerile multora dintre cadrele didactice care sunt nevoite, în această perioadă pandemică, să predea online, soluția predării asincrone, în opinia lor, implică prea multă muncă. Ea rămâne, însă, o variantă de lucru pentru cei care se încumetă. (sursa: www.tribunainvatamantului.ro)