Antreprenorii moldoveni sunt îndemnaţi să valorifice piaţa de desfacere din Ucraina

Piaţa de desfacere din Ucraina nu este valorificată suficient de către antreprenorii din Republica Moldova. Aceasta este concluzia participanţilor la programul Epoxt morning. În acest context, Agenţia de Investiţii a invitat antreprenorii la o conferinţă online pentru a cunoaşte piaţa ucraineană din perspectiva companiilor locale care reprezintă sectoarele de top pentru export, dar şi să afle despre experienţa de comerţ bilaterală şi provocările privind exporturile pe această piaţă, informează Moldova 1.

Ucraina este un important partener de export al Republicii Moldova, în 2019 în această ţară fiind exportate mărfuri în valorea de aproape 650 de milioane de dolari.

„Piaţa ucraineană este una foarte mare şi cuprinde peste 40 de milioane de consumatori, iar acest fapt ne motivează şi mai mult să aducem în atenţia dumneavoastră posibilităţile unei pieţe foarte apropiate ca localizare, în care de fapt putem să ne extindem afacerile şi să creăm parteneriate durabile. Şi e o piaţă ce deţine un potenţial pe care Republica Moldova la ora actuală nu îl valorifică”, a menţionat Rodica Verbeniuc, director Agenţia de Investiţii.

În prezent, cele mai solicitate mărfuri la export în Ucrainia sunt cidrul, vinul, melasa, bateriile primare, acumulatoarele electrice şi cimentul.

„Ţara dumnevoastră a intrat în top 20 de ţări interesante pentru a organiza un bussiness comun, export sau importul unor mărfuri. În Ucraina a fost prezentat ghidul de investiţii pentru investitorii străini. El reflectă activitatea unui oficiu care este concentrat la interesele investitorilor, în special din străinătate, oferind recomandări practice”, a spus Marko Shevcenko, ambasadorul Ucrainei la Chişinău.

Anterior, Republica Moldova a semnat cu Ucraina un acord de liberă circulaţie terestră şi aeriană, ceea ce reduce barierele de import şi export al mărfurilor.

„Aş vrea să menţionez că noi am activizat dialogul bilateral în domeniul economic cu colegii din Ucraina. Şi dacă e să vorbim despre dezvoltarea exportului, Ucraina reprezintă un partener de top cu care Republica Moldova dezvoltă relaţii economice. În scopul creşterii volumul de schimb de mărfuri între ţările noastre, în această situaţie de criză trebuie să ne unim eforturile pentru eliminarea barierelor comerciale”, a declarat Iuliana Drăgălin, secretar de stat la Ministerul Economiei şi Infrastructurii.

Totodată, Ucraina intră în top trei ţări după numărul de turişti care vizitează Moldova. (sursa: www.trm.md)