Call Center pus la dispoziţia ieşenilor pentru programarea în vederea vaccinării împotriva virusului SARS-COV-2

Pentru asigurarea accesului tuturor categoriilor de persoane la programarea pentru vaccinare şi pentru  buna desfăşurare a campaniei de vaccinare pentru combaterea infecţiei COVID-19, Direcţia de Sănătate Publică (DSP) Iaşi face urmatoarele precizări cu privire la centrul de suport Call Center, pus la dispoziţia cetăţenilor judeţului Iaşi, cu numărul unic de apel 021.414.44.32. Astfel, în cadrul activităţilor de suport desfăşurate de angajaţii Direcţiei de Sănătate Publică şi ai Ministerului Apărării Naţionale, precum şi în strânsă colaborare cu Serviciul de Telecomunicaţii Speciale, facem următoarele precizări:

– se va asigura sprijin telefonic la numărul menţionat, în vederea programarii la vaccinare, pentru personalul medical care nu aparţine unităţilor medicale implicate în faza de vaccinare şi care se adresează exclusiv angajaţilor acestora.

– se va asigura sprijin telefonic în vederea planificarii la vaccinare pentru restul categoriilor de personal menţionate în strategia de vaccinare, în ordinea stabilită de aceasta. Această planificare se va putea realiza, utilizand apelul la numarul unic 0214244432, unde terminatia 32 reprezintă codul judeţului Iasi. Astfel, orice cetăţean poate avea acces la servicii de informare, respectiv planificare la vaccinare.

 

Informaţiile utile privind campania de vaccinare cât şi programarea efectivă pentru vaccinare se pot obţine interacţionând cu platforma de call center 021.414 44 32, accesând categoriile de interes din zona Vaccinare (disponibilă pe tasta 1).

 

Precizam că, în acest moment, programările în platforma https://programare.vaccinare-covid.gov.ro/, sunt disponibile doar pentru persoanele din etapa I – care îşi desfăşoară activitatea în domeniile sănătăţii şi social – sistem public şi privat.

 

Conform Comitetului Naţional de coordonare a activităţilor privind vaccinarea împotriva COVID-19, înscrierile se pot realiza individual, direct în platformă, fie prin apelarea call center-elor, prin medicii de familie, precum şi prin personalul din direcţiile de asistenţă socială ale consiliilor locale.

 

Prin urmare, fiecare persoană se poate înscrie pe platformă alegând una dintre modalităţile corespunzătoare categoriei din care face parte, după cum urmează:
• pentru etapa 1 – Persoanele incluse în categoria lucrătorilor din domeniile sănătăţii şi social – sistem public şi privat – înscrierile se pot realiza astfel:

  1. Prin intermediul angajatorului, pentru lucrătorii din domeniile sănătăţii şi social – sistem public și privat;
  2. Prin apelarea call centerelor, pentru persoanele care nu dețin certificat digital calificat sau nu sunt organizate ca persoană juridică având profil medical.
  • pentru etapa 2 – Populaţia cu grad ridicat de risc şi lucrători care desfăşoară activităţi în domenii-cheie, esenţiale – înscrierile se pot realiza astfel:
  1. Prin intermediul angajatorului, pentru personalul care desfășoară activități în domenii cheie, esențiale;
  2. Individual, direct pe platforma informatică, pentru persoanele care au vârsta peste 65 de ani (aplicația confirmă vârsta prin verificarea CNP-ului introdus la înregistrare);
  3. Prin intermediul medicului de familie, pentru persoanele care au vârsta peste 65 de ani și pentru persoanele aflate în evidență cu boli cronice, indiferent de vârstă;
  4. Prin administrator, pentru persoanele cu grad ridicat de risc din centrele medico-sociale și rezidențiale;
  5. Prin aparținători, pentru persoanele care au vârsta peste 65 de ani;
  6. Prin apelarea call centerelor, pentru persoanele care au vârsta peste 65 de ani și pentru persoanele aflate în evidență cu boli cronice, indiferent de vârstă;
  7. Prin direcțiile de asistență sociale de la nivelul primăriilor, pentru persoanele care au vârsta peste 65 de ani și pentru persoanele aflate în evidență cu boli cronice, indiferent de vârstă;
  • pentru etapa 3  – Populația generală – înscrierile se pot realiza astfel:
  1. Prin intermediul angajatorului;
  2. Individual, direct pe platforma informatică;
  3. Prin apelarea call centerelor;
  4. Prin intermediul medicului de familie;
  5. Prin direcțiile de asistență socială de la nivelul primăriilor.

Alte informaţii utile pot fi accesate la secţiunea „Întrebări frecvente” de pe platforma de programare.