Luni, 8 februarie, în toate cele 267 de unităţi de învăţământ preuniversitar din judeţul Iaşi vor fi reluate cursurile celui de-al doilea semestru al anului şcolar 2020/2021. „În acest moment, toate unităţile de învăţământ analizează şi propun, prin intermediul consiliilor de administraţie, modul în care urmează să se desfăşoare procesul educaţional, ţinând cont de rata de infectare din fiecare localitate în parte. Această propunere va fi avizată de conducerea Inspectoratului Şcolar Judeţean şi Direcţia de Sănătate Publică, urmând ca în cursul acestei după amiezi, propunerile să fie aprobate de Comitetul Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă”, a declarat inspectorul şcolar general al Inspectoratului Şcoalr Judeţean Iaşi, Genoveva Farcaş. Potrivit acesateia, la nivelul tuturor şcolilor din judeţ, în ultimele săptămâni s-au făcut pregătiri în ceea ce priveşte reorganizarea spaţiilor de învăţământ, astfel încât începând de luni, 8 februarie, elevii din ciclul primar, precum şi cei din clasele terminale, care indiferent de scenariu vor merge în fizic la cursuri, să beneficieze de toate condiţiile din punct de vedere sanitar împotriva răspândirii şi infectării cu virusul SARS-CoV-2. „La acest moment, din verificările făcute în ultimele două săptămâni, putem să constatăm că în toate unităţile de învăţământ există dezinfectant atât pentru elevi cât şi pentru personalul didactic, s-au accesibilizat intrările în şcoli, s-au luat toate măsurile pentru amenajarea mobilierului şcolar în sălile de clasă, astfel încât să fie respectată pe cât posibil distanţa de 1,5 metri între elevi. În condiţiilke în care această soluţie nu va putea fi identificată, prin existenţa unui număr mai mare de elevi în clasă, fiecare cadru didactic, fiecare director de şcoală, va trebui să încerce să aşeze mobilierul astfel încât să fie respectate reguulile de distanţare fizică între elevi, asta însă cu condiţia să fie aduşi la şcoală toţii copiii din ciclul primar şi preşcolar, aşa cum prevede. Inspectorul şcolar general al Inspectoratului Şcolar Judeţean Iaşi a mai afirmat că, în ceea ce priveşte sistemul hibrid de desfăşurare a cursurilor, acesta nu s-a dovedit unul fiabil până acum. „Ca profesor, vreau să vă spun că sistemul hibrid de învăţământ nu s-a dovedit eficient din punct de vedere pedagogic, lucrul cu două grupuri de elevi, unul în clasă şi celălalt acasă, în faţa calculatoarelor, fiind destul de greu de gestionat, astfel că, în aceste condiţii, varianta ministerului, privind desfăşurarea în fizic a procesului educaţional, este una perfect justificată”, a precizat Genoveva Farcaş. (E.M.)