FILE PHOTO: A Rimac Automobili Concept_One electric supercar, worth $1.2 million and one of only eight made, is displayed at the 2017 New York International Auto Show in New York City, U.S. April 13, 2017. REUTERS/Lucas Jackson/File Photo

Porsche AG îşi va majora participaţia la Rimac Automobili

Constructorul german de automobile sportive Porsche AG, o divizie a grupului Volkswagen, a anunţat luni că îşi va majora participaţia la Rimac Automobili, în cadrul unei tranzacţii care evaluează producătorul croat de automobile electrice la 795 milioane de euro, informează Reuters.

Porsche a cumpăra o primă participaţie de 10% la Rimac în anul 2018 şi, un an mai târziu, şi-a majorat deţinerea până la 15%. Într-un comunicat publicat luni, Porsche a precizat că va investi 70 de milioane de euro la o majorare de capital organizată de Rimac, astfel că participaţia sa va creşte de la 15% până la 24%.

„Investiţiile noastre la Rimac s-au dovedit a fi absolut corecte. Compania s-a dezvoltat foarte bine din punct de vedere tehnologic. Ne-am extins cooperarea pas cu pas”, a spus directorul financiar de la Porsche, Lutz Meschke.

Rimac, companie cunoscută pentru hipercarurile sale electrice cu până la 2.000 de cai putere, şi-a extins treptat operaţiunile de ingineri şi furnizează componente high-tech pentru vehicule electrice. Compania cu sediul în apropiere de Zagreb a fost înfiinţată în 2009 şi între timp şi-a dublat personalul până la 1.000 de angajaţi. Rimac colaborează cu alţi producători auto precum Hyundai, Kia şi Aston Martin.

Analiştii sunt de părere că majorarea participaţiei deţinute de Porsche la Rimac ar putea deschide calea pentru ca grupul mamă Volkswagen AG să îşi vândă divizia de automobile de lux Bugatti către constructorul croat. Bugatti, companie care produce modele de lux cu un preţ de până la 5,8 milioane de dolari, a vândut anul trecut doar aproximativ 80 de vehicule iar modelele sale de până la 1.500 de cai putere sunt din ce în ce mai diferite faţă de planurile Volkswagen vizând electrificarea gamei sale de modele. AGERPRES