Reprezentantul României în Comitetul Executiv al OMS, Alexandru Rafila, afirmă că nu sunt elemente care să ducă la suspiciunea că redeschiderea şcolilor a generat creşterea numărului de infecţii cu noul coronavirus.
„Nu sunt elemente care să genereze suspiciunea că redeschiderea sau funcţionarea şcolilor a dus la o creştere a numărului de cazuri. Totdeauna trebuie să ne uităm pe cifre şi să vedem care este incidenţa în populaţia generală, care este incidenţa în rândul elevilor, a cadrelor didactice. În mod evident, în rândul elevilor cifrele sunt mai mici decât în populaţia generală. Este clar că impactul nu a fost negativ. Mai mult, dezvoltarea unor reguli de bună practică igienică, de protecţie individuală în rândul copiilor cred că ajută la controlul pandemiei, (…) iar vaccinarea cadrelor didactice şi a personalului didactic va duce la înlăturarea temerilor privind eventualele riscuri pentru aceştia în ceea ce priveşte interacţiunea lor cu copii”, a spus Rafila.
El a precizat că şcoala bine organizată cu reguli clare nu prezintă niciun fel un risc în ceea ce priveşte infecţia cu SARS-CoV-2.
„Din punct de vedere al pandemiei – şi lucrul acesta a fost demonstrat de foarte multe ţări – şcoala bine organizată cu reguli foarte clare, cu personal instruit, cu copii care sunt îndrumaţi să respecte aceste principii de protecţie individuală nu prezintă niciun fel un risc şi cred că lucrul acesta trebuie foarte serios luat în considerare atunci când se iau decizii”, a spus Rafila în cadrul evenimentului „Educaţie remedială pentru copiii vulnerabili – intervenţii directe ca răspuns la nevoile actuale”, organizat online de Salvaţi Copiii România.
Acesta propune introducerea în orele de educaţie remedială a unor cursuri de consiliere psihologică. AGERPRES