Parcul Palas găzduiește în acest weekend, show-urile de modă din cadrul Romanian Fashion Week. Astfel, grădina Palas va fi transformată, în perioada 4 – 6 iunie, într-un catwalk uriaș, unde vor defila zeci de modele, care vor purta creațiile a peste 30 de designeri români consacrați, dar și designeri tineri. Smaranda Almășan, Venera Arapu, Lucian Broscățean, Ioana Ciolacu, Mihaela Glăvan, Jolidon, Murmur, Andrea Tincu, Irina Schrotter sunt câteva dintre numele prezente pe lista designerilor care își vor prezenta colecțiile destinate sezonului toamnă/iarnă 2021/2022. Festivalul face parte din evenimentul Romanian Creative Week.
Romanian Fashion Week, cel mai cunoscut și longeviv eveniment dedicat industriei modei românești, revine la Iași, în perioada 4-6 iunie 2021, după un deceniu de la ultima sa ediție, aducând împreună designeri tineri, dar și consacrați. Catwalk-ul are lungimea de 36 de metri, acoperă un spațiu de 1.000 de metri pătrați din parcul Palas, iar pe scena impresionantă vor defila zeci de modele, care vor purta creațiile a peste 30 de designeri români.
Ediția din acest an a Romanian Fashion Week are două componente: Romanian designers și Innovative Future Platform. Prima secțiune este dedicată designerilor consacrați, mulți dintre ei cu o carieră internațională și cu premii obținute la prestigioase evenimente profesioniste. Ceea ce îi leagă pe toți participanții este creativitatea și faptul că fiecare și-a conturat o puternică identitate vizuală. Colecțiile sunt destinate sezonului toamnă/iarnă 2021/2022 și reliefează diferite zone creative ale modei românești.
Smaranda Almășan, Venera Arapu, Lucian Broscățean, Ioana Ciolacu, Mihaela Glăvan, Jolidon, Murmur, Andrea Tincu, Irina Schrotter sunt designerii consacrați care vor fi prezenți la ediția din acest an a Romanian Fashion Week. Curatorul secțiunii Romanian designers și al întregului eveniment Romanian Fashion Week este stilistul Ovidiu Buta.
Evenimentul de la Iași este cunoscut drept o rampă de lansare pentru tinerii creatori de modă. De-a lungul celor 12 ediții organizate până acum, Romanian Fashion Week a lansat peste 40 de tineri designeri, unii dintre ei fiind prezenți, ca designeri consacrați, la evenimentul din 4 – 6 iunie, de la Iași.
Ceea ce la primele 12 ediții era secțiunea de Debut se transformă, în acest an, în Innovative Future Platform. Secțiunea va cuprinde o selecție de creativi care au deja în CV participări consistente la evenimente profesioniste, încununate cu diferite premii și/sau nominalizări. Proiectele creative cu o identitate vizuală bine conturată vor fi prezentate sub formă de colecții individuale sau de grup.
Pe lista tinerilor designeri, care vor avea prezentările la secțiunea Innovative Future Platform, sunt: Arsene Lucian Alexandru, BOL Fashion of Nature, BORBALA, Inga Brăgaru, Crina Bulprich, Carmen Cherecheș, Chic Utility, Sandra Chira, Octavia Chiru, Alexandru Floarea, Tudor Halațiu, Andra Handaric Studio, i.f. powered by irina schrotter, LU:NE, Cristina Lazăr, MONOM Studio, Sabina Pop, Prosper Center, Vladimir Sîrbu, Vika Tonu, Wanderer Wearables.
O parte inedită a secțiunii dedicate tinerilor designeri este „if powered by”, un proiect realizat în contextul Parteneriatului Instituțional de Practică inițiat de Irina Schrotter și Lucian Broscățean, în 2017, cu Departamentul Modă-Design Vestimentar al Universității de Artă și Design Cluj-Napoca.
„De-a lungul celor patru ani, s-au organizat, cu diferite serii de masteranzi, internship-uri plătite și practică în fabricile de la Iași ale brand-ului irina schrotter. În fiecare semestru, acest tip de relaționare cu industria, dă un valoros know-how masteranzilor. Timp de 4 sezoane s-a lucrat la un proiect amplu cu parteneri strategici ai brand-ului, din Hong Kong și Shanghai. Grupa de masteranzi ai anului II, coordonați de conf.univ.dr. Lucian Broscățean, își vor prezenta câte trei ținute realizate cu sprijinul tehnic al Atelierului Irina Schrotter. Diversitatea tematică și morfologică, investigarea unor teme relevante pentru moda începutului de secol 21, deconstrucții și reconstrucții ale unor forme clasice și/sau ale unor tipare din Istoria Costumului sunt elemente care definesc colecțiile capsulă ce vor fi prezentate în cadrul Romanian Creative Week”, arată organizatorii.
Romanian Creative Week este organizat de Federaţia Patronatelor din Industriile Creative (FEPIC) – singura federaţie patronală reprezentativă la nivel naţional ce activează în sectorul Industriilor Creative din România, în parteneriat cu Palas Iași. Înfiinţată la Iaşi, în 2011, FEIPC a organizat până în prezent peste 50 de acţiuni de promovare naţională şi internaţională a industriilor creative româneşti.