Scala din Milano, Orchestra de Cameră Lausanne şi Corul Regal împreună cu Orchestra Simfonică a Filarmonicii din Braşov oferă programele artistice ale zilei pe trei scene ale Festivalului „George Enescu”: Sala Palatului, Ateneul Român şi Sala Radio.
În plus, la Sala Palatului, are loc joi, în pauza concertului, la ora 20.15, vernisarea expoziţiei de fotografii şi documente din arhivă „Enescu. Geniul şi Festivalul. Chipuri de Iubire”, un proiect original al Festivalului „Enescu”, realizat cu sprijinul celor patru fotografi oficiali ai săi, Andrada Pavel, Cătălina Filip, Andrei Gândac şi Alex Damian, al Arhivei Diplomatice a Ministerului de Externe şi al Muzeului George Enescu.
Expoziţia „Enescu. Geniul şi Festivalul. Chipuri de Iubire” prezintă momente din viaţa Maestrului Enescu şi din istoria Festivalului „Enescu” prin fotografii şi documente inedite, dintre care unele prezentate pentru prima oară publicului.
Potrivit organizatorilor, imaginile au fost selecţionate din peste 230 de fotografii din arhiva ARTEXIM şi peste 50 de scanări ale unor documente relevante puse la dispoziţia Festivalului de Arhiva Diplomatică a Ministerului Afacerilor Externe şi Arhiva Muzeului Naţional George Enescu.
Întregul material documentar cercetat în vederea expoziţiei a fost încredinţat şi regizoarei Carmen Lidia Vidu, pentru realizarea proiecţiei multimedia a operei Te Deum, compusă de faimosul tenor, compozitor şi dirijor José Cura. Lucrarea este dedicată aniversării celei de-a 25-a ediţii a Festivalului „Enescu” şi va fi prezentată în premieră mondială de Philharmonia London şi José Cura la Sala Palatului, pe 5 septembrie.
La vernisaj vor participa cei patru fotografi, Cătălina Filip, Andrada Pavel, Andrei Gândac şi Alex Damian, precum şi directorul Arhivei Diplomatice a MAE, Doru Liciu, şi diplomatul care a descoperit o serie de fonduri arhivistice necunoscute despre George Enescu, Monica Joiţa.
La Sala Palatului, programul interpretat de Orchestra Teatrului Scala din Milano, sub bagheta lui Andrés Orozco-Estrada, începând cu ora 19.30, este dedicat în întregime lui Dvořák: Concertul în si minor pentru Violoncel şi Orchestră, op. 104 şi Simfonia nr. 9 în mi minor op. 95, Din lumea nouă. Pentru prima dată în România, tânărul dirijor aduce pe scenă un suflu proaspăt prin maniera în care se conectează cu publicul său. Din 2020, Orozco-Estrada este director muzical al Orchestrei Simfonice din Viena.
La Ateneul Român, începând cu ora 16.30, va fi un concert susţinut de Orchestra de Cameră din Lausanne, dirijată de de Joshua Weilerstein, cu Cristian Budu la vioară. Programul cuprinde Simfonia nr. 31 în Re major K.297/300a de Mozart, urmată de romanticul Concert pentru Pian şi Orchestră în la minor op. 54 de Schumann. Cea de-a doua parte a concertului surprinde cu o lucrare modernă, semnată de George Benjamin – Canon şi Fugă iar înspre final, Orchestra revine la clasicismul vienez, cu audiţia Simfoniei nr. 82 în Do major Hob. I:82 Ursul, de Haydn.
Începând cu ora 18.00, la Sala Radio, Corul Regal şi Orchestra Simfonică a Filarmonicii din Braşov susţin un concert dedicat Regelui Mihai, în anul în care ar fi împlinit 100 de ani. Programul cuprinde şi două premiere: o lucrare de Henry Purcell, interpretată în premieră, Odă pentru ziua de naştere a Reginei Maria Z 323, „Come Ye Sons of Art” şi Oda pentru ziua de naştere a Reginei Ana HWV 74, „Ethernal source of light divine”, semnată de Georg Friedrich Händel. Soprana Irina Iordăchescu va interpreta „Rugăciunea Reginei Maria pentru cei căzuţi”, din Oratoriul Câmpuri de maci, compus de Livia Teodorescu-Ciocănea. În încheierea concertului, soprana Daniela Bucşan, mezzosoprana Alina Silvia Dragnea şi basul Iustinian Zetea vor interpreta Marşul Încoronării TH 50 ČW 47 de Piotr Ilici Ceaikovski.
(sursa:www.news.ro)