România a rămas şi în 2019 pe ultimul loc în Uniunea Europeană în privinţa ratei de motorizare, cu 357 de autoturisme la mia de locuitori, dar în perioada 2015-2019 a avut cea mai mare creştere (34%) a numărului de autoturisme înmatriculate într-o ţară UE, arată datele publicate miercuri de Eurostat.
La nivelul Uniunii Europene, Luxemburg este lider cu cele mai multe autoturisme la mia de locuitori, 681 în 2019. Eurostat subliniază însă că această cifră ar putea fi influenţată de angajaţii transfrontalieri care folosesc autoturismele companiilor înmatriculate în Luxemburg. Luxemburg este urmată îndeaproape de Cipru (645 de autoturisme), Finlanda şi Polonia (ambele cu 642 de autoturisme).
La polul opus este România (cu 357 de autoturisme la mia de locuitori, în creştere faţă de 332 de autoturisme în 2018), urmată de Letonia (381 de autoturisme) şi Ungaria (390 de autoturisme).
În cifre absolute, cel mai mare număr de autoturisme înmatriculate în 2019 s-a înregistrat în Germania, cu aproape 48 milioane de unităţi, fiind urmată de Italia (40 de milioane) şi Franţa (32 de milioane).
Cu toate acestea, între 2015 şi 2019, cea mai mare creştere a numărului de autoturisme înmatriculate s-a înregistrat în România (34%, în condiţiile unui avans de la 261 la 357 de autoturisme la mia de locuitori), urmată de Lituania (20%), Ungaria (19%), Slovacia şi Polonia (ambele cu 18%). Potrivit Eurostat, Bulgaria a fost singurul stat membru UE unde numărul de autoturisme înmatriculate a scăzut (cu 11%) între 2015 şi 2019.
Cele mai vechi flote de autoturisme sunt în Polonia, unde în 2019 ponderea autoturismelor vechi (care au vechime de peste 20 de ani) era de 37,9%, urmată de Estonia (31,5%), Finlanda (26,9%) şi Lituania (22,6%). Pe de altă parte, cele mai noi flote de autoturisme (cu o vechime de cel mult doi ani) sunt în Irlanda (28,8%), Luxemburg (23,7%), Belgia (22,9%) şi Danemarca (22,6%). AGERPRES