Acest nou concept expozițional va surprinde o călătorie provocatoare și interactivă în intimitatea ultimei generații cu cheia la gât
- Programul expozițional este un proiect inițiat de Asociația ESCU, în parteneriat cu grupul IULIUS, cu un format itinerant ce va avea loc în Iași (Iulius Mall, 8-17 octombrie), Cluj-Napoca (Iulius Mall, 22-31 octombrie), Timișoara (Iulius Town, 5-14 noiembrie) și Suceava (Iulius Mall, 19-28 noiembrie).
Muzeul temporar aduce în atenția publicului generația Y, cunoscută sub denumirea populară de Millennials, sau “Peter Pan”, posibil cea mai analizată și disputată categorie demografică din prezent, și este organizat sub forma unui ansamblu artistic contemporan ce recreează scene din experiențele iconice, gusturile culturale, senzațiile, obiectele și amintirile care aparțin copiilor născuți în perioada 1980-1995. Vizitatorii pot explora, în 4 expoziții distincte, desfășurate în perioada 8 octombrie-28 noiembrie 2021, în patru orașe din țară (Iași, Cluj-Napoca, Timișoara și Suceava), fragmente din identitatea acestei generații, prin lentila subiectivă a unor repere culturale importante.
Trecând printr-o capsulă a ultimilor 30 de ani, de la avansul tehnologic la care am fost prim-martori, la Michael Jordan, Backstreet Boys, jocurile copilăriei și desenele de la Cartoon Network, la felul în care era școala percepută sau viața socială a începutului de secol, ne uităm retrospectiv la oameni și figuri iconice, muzică, momente culturale și limbaj, la mișcările și ideile care au format și definit “zeitgeistul” acestei generații în blugi, care a crescut și s-a format într-o lume în continuă schimbare și nuanțare.
Conceptul expozițional este gândit ca desfășurare prin diferite camere tematice interactive, care vor include o colecţie de instalaţii, construcții decorative și colecții de memorabilia ce recompun pasaje definitorii din adolescența milenialilor, limbajul, dar și personajele cheie care au fascinat copilăria puștilor, ajunși acum adulți, ce și-au trăit o bună bucată din viață în tranziția dintre era în “analog” și cea “digitală”.
Abordând experienţe universale ale generaţiei millennials, combinând arta şi creativitatea, muzeul construiește un mediu interactiv, jucăuş şi nostalgic pentru vizitatorii de toate vârstele. Camerele și elementele din muzeu reprezintă fundalul perfect pentru a deveni un spațiu instagramabil și distractiv pentru toată familia. Aceste construcții vor fi denumite, pe rând – „Tunelul timpului”, „Supereroii”, „Camera Nostalgiei – La Școală”, „Camera Joc și Joacă”, „Camera Pop Culture”, „Camera Disco-Bairam” și „Camera Primelor Iubiri”.
De la toate formațiile de muzică pop cu fete și băieți, la nebunia stroboscoapelor de la concertele de rave și electro, la Singur Acasă, la Sailor Moon, Scarry Movies și American Pie, Blink 182, Dexter’s Laboratory, până la toate cărțile, revistele cu abțibilduri, casetele și, mai apoi, CD-urile piratate pe care le cumpăram de la colț de stradă, toate definesc milenialii. Știam versurile și replicile din filme pe dinafară, trăiam prin ele și cunoșteam toate aceste povești și celebrități. Am trecut de la viniluri, VHS-uri, la dischete, casete, CD-uri, mp3-uri, mp4-uri, la cloud-uri. Purtam tricouri cu formațiile preferate, ne făceam tatuaje temporare, colecționam revistele cult ale timpurilor – Popcorn, Bravo, ne lipeam toate posterele prin dormitoare, scriam melodiile pe caietele dictando, țineam oracole, cele mai prețioase culegeri cu secrete ale adolescenței noastre. Acestea sunt doar câteva din simbolurile culturii pop pentru cei care și-au petrecut adolescența în mijlocul anilor ’90-2000, suntem o generaţie de învingători, de visători, de „first-timers”.
– Reprezentând 25% din populația lumii, Generația Y a primit denumirea de Millennials, după ce autorii William Strauss și Neil Howe au folosit acest cuvânt în 1987, cam pe când copiii născuți în 1982 intrau la grădiniță, iar mass-media începuse să identifice potențiala lor legătura cu zorii noului mileniu. 9 din 10 mileniali trăiesc în economii emergente, fiind cel mai urbanizat grup de adulţi tineri din istorie, iar în momentul de față au ajuns să reprezinte până la 35% din forţa de muncă din lume și sunt cea mai educată generație de pe glob. Muzeul regrupează o colecție de referințe comune și marcatori dintr-un mediu cultural fantastic de viu și bogat al ultimilor decenii, prin care rezonează cel mai mult milenialii.
***
Muzeul pop-up Generația Millennials este un proiect:
Inițiat și organizat de: Asociația Escu
Sponsorizat și cu găzduirea: Iulius Mall Iași, Iulius Mall Cluj-Napoca, Iulius Mall Suceava și Iulius Town Timișoara.
Asociaţia ESCU înseamnă Educaţie, Societate, Cultură, Umanitate. Suntem o organizaţie nonguvernamentală independentă, apolitică, nonprofit, având obiectivul principal de a îmbunătăţi nivelul cultural şi educaţional al publicului din ţară. Principala noastră direcție de activitate este dezvoltarea ofertei culturale din spatial public românesc prin proiecte inovatoare care au ca misiune susținerea practicilor culturale la nivel național și multidisciplinar.Asociația noastră operează la intersecția dintre creativitate, artă și antreprenoriat cultural, organizând evenimente, programe educaționale, cercetare experimentală și suport pentru producția proiectelor artistice, precum și programe de mentorat în diplomație și relații internaționale.
În perioada 2015 – 2021, Asociația ESCU și-a dezvoltat portofoliul, în afara festivalului World Experience/Festivalul Ambasadelor (având deja 5 ediții), cu proiecte care se axează pe domenii precum diplomația culturală și publică, relații internaționale, publicitate/branding și educație culturală pe diverse tematici, respectiv Diplomatic Backstage Program, NATO Youth Academy, Made in RO: muzeu de publicitate și branduri românești, Cuvinte Ilustrate: povești românești pe bandă desenată, expozițiile România la Jocurile Olimpice și O scurtă istorie a amorului în România și Muzeul Generației Millennials.
Website: www.asociatiaescu.ro
Compania IULIUS este singurul dezvoltator și operator de proiecte mixed-use de regenerare urbană din România, cu o experiență de peste 30 de ani în real estate și cu o prezență în patru mari orașe din țară – Iași, Timișoara, Cluj-Napoca și Suceava.
IULIUS deține un portofoliu de retail de peste 300.000 mp în două proiecte mixte de revitalizare urbană (Palas Iași și Iulius Town Timișoara) și 3 mall-uri regionale (Iulius Mall Iași, Iulius Mall Cluj-Napoca și Iulius Mall Suceava), spații vibrante care atrag peste 69 de milioane de vizitatori în fiecare an. IULIUS este un reper și pe segmentul office, operând 13 clădiri de birouri verzi, cu o suprafață totală de peste 152.000 mp, în cadrul rețelei naționale United Business Center, unde își au sediul peste 60 de companii, cu peste 15.000 de angajați. Proiectele IULIUS sunt concepte sustenabile, care se armonizează indentității comunităților din care fac parte și sunt singurele care integrează grădini ample, aducând natura în mijlocul orașelor, între oameni. Mai multe informaţii pe: www.iuliuscompany.ro.