Ambasada Spaniei lansează a doua campanie de promovare a literaturii la metrou

Ambasada Spaniei la Bucureşti, cu sprijinul companiei Metrorex şi al Editurii Polirom, lansează cea de-a doua campanie de promovare a literaturii în reţeaua de metrou a Capitalei iar începând de vineri, pe magistralele 1 şi 3, vor fi expuse afişe cu texte literare ilustrate.

Fragmentele selectate sunt extrase din operele unor cunoscuţi scriitori spanioli contemporani şi interpretate de trei ilustratori din Spania şi România, informează misiunea diplomatică.

Prin intermediul campaniei „Atenţie, se deschid cărţile!”, implementată pentru al doilea an consecutiv în România, se dezvoltă iniţiativa de promovare a literaturii spaniole în rândul publicului larg. Proiectul oferă călătorilor ocazia de a experimenta scurte momente de lectură, trezindu-le curiozitatea pentru operele selectate şi creându-le iluzia de „călătorie în călătorie”, subliniază sursa citată.

 

Bucureştenii şi vizitatorii Capitalei sunt invitaţi, astfel, să se bucure de literatura spaniolă şi de aceste frumoase ilustraţii într-un spaţiu mai puţin obişnuit, urmând modelul unui inedit proiect cultural desfăşurat anual la Madrid.

Metroul devine un loc de întâlnire cu literatura şi artele vizuale ce favorizează reflecţia şi curiozitatea pentru lectură, mai susţine Ambasada Spaniei.

Campania prezintă fragmente din operele a trei scriitori spanioli de renume mondial precum Carlos Ruiz Zafon, unul dintre autorii cei mai citiţi, decedat în iunie 2020, Arturo Perez Reverte şi Maria Duenas.

Afişele atrag atenţia în special datorită ilustraţiilor care însoţesc fragmentele, fiind inspirate din operele respective. Pentru această ediţie, ilustratorii selectaţi au fost spaniolii David de las Heras şi Eva Vazquez şi românca Miruna Radovici.

Acest proiect a luat naştere la Madrid în 1997, la iniţiativa Asociaţiei Editorilor, cu sprijinul Metro de Madrid, compania de stat care administrează reţeaua de metrou din capitala Spaniei. AGERPRES