România și R. Moldova, pași spre un spațiu informațional comun

Instituțiile media din România ar putea fi mult mai prezente pe piața media din R. Moldova, iar cele din R. Moldova ar putea avea acces pe piața din România, este obiectivul asumat al autorităților de pe ambele maluri ale Prutului. 

„Am discutat la cu preşedintele Parlamentului, Igor Grosu, şi cu premierul Natalia Gavriliţa ca subiectul spaţiului audiovizual comun Republica Moldova – România să fie în topul obiectivelor celor două state. Mă bucură că cei doi oficiali, dar şi colegii mei, au dat asigurări că există deschidere pentru a avansa pe acest subiect”, a declarat europarlamentarul român Eugen Tomac la emisiunea Punctul pe AZi de la TVR Moldova.

Politicianul a subliniat că sunt necesare modificări legislative precise pentru a permite instituţiilor media din România să fie mult mai prezente pe piaţa media din Republica Moldova şi instituţiile care fac performanţă în Republica Moldova să aibă acces pe piaţa media din România.

„Instrumentele media au această menire, de a ţine opinia publică informată şi de a oferi produse de diferite categorii, inclusiv emisiuni culturale, sport, etc. Ducem lipsă de această comunicare şi eu m-am angajat să fiu extrem de implicat în acest proces. Personal voi susţine şi voi lucra cu autorităţile de la Chişinău şi Bucureşti ca acest subiect să nu rămână la nivel de restanţe. Este un moment prielnic”, a mai adăugat Eugen Tomac.

La rândul lui, europarlamentarul Rareş Bogdan a precizat în cadrul emisiunii că un spaţiu audiovizual comun reprezintă o şansă importantă.

(sursa:www.infoprut.ro)