Chişinău, 19 oct. /MOLDPRES/. Legislația cu privire la publicitate ar putea fi modificată. Un proiect de lege în acest sens a fost aprobat astăzi de Comisia parlamentară cultură, educaţie, cercetare, tineret, sport şi mass-media, comunică MOLDPRES.
Proiectul a fost elaborat de deputații Fracțiunii parlamentare ”Partidul Acțiune și Solidaritate”, în colaborare cu grupul de lucru pentru îmbunătățirea legislației mass-media a Republicii Moldova.
În proiect este concretizat obiectul reglementărilor în domeniu — relațiile ce apar între furnizorii, producătorii, distribuitorii, difuzorii și consumatorii de publicitate. Este instituit dreptul difuzorilor de publicitate de a solicita distribuitorului asumarea răspunderii privind mesajul publicitar.
O nouă reglementare este cea privind difuzarea publicității politice în perioada extraelectorală. Iar sintagma ”publicitate socială” se propune a fi înlocuită cu sintagma ”mesaj de interes public”.
Potrivit autorilor, scopul proiectului este ajustarea legislației naționale la standardele internaționale în domeniul publicității, crearea unui climat adecvat pentru dezvoltarea pieței de publicitate.
Foto: Parlament