Companiile Uniqa Asigurări şi Uniqa Asigurări de viaţă au obţinut în primele 9 luni ale anului 2021 un profit net cumulat de 3,8 milioane de euro, conform IFRS, potrivit unui comunicat al asigurătorului.
Companiile Uniqa Asigurări şi Uniqa Asigurări de viaţă au continuat să îşi îmbunătăţească rezultatele pe liniile strategice de activitate şi în trimestrul al treilea al anului 2021, acestea fiind susţinute, în principal, de vânzările asigurărilor non-auto şi asigurărilor de viaţă. Pe segmentul de asigurări non-auto, rezultatele la finalul primelor 9 luni ale acestui an indică o creştere de 9 puncte procentuale faţă de acelaşi interval de referinţă din 2020, principalii contributori fiind asigurările de locuinţă şi bunuri, pe segmentul retail şi cele de incendiu, pe segmentul corporate.
În ceea ce priveşte asigurările auto, Uniqa urmăreşte în mod constant obiectivul de reducere a impactului RCA asupra portofoliului, în acord cu strategia de dezvoltare durabilă asumată. Cu toate acestea, compania a încheiat primele 9 luni din 2021 cu un nivel al vânzărilor RCA situat peste cel din aceeaşi perioadă a anului anterior, rezultatul fiind influenţat de provocările şi volatilitatea generate de actualul context al pieţei pe acest segment.
Totodată, în zona asigurărilor CASCO, Uniqa a continuat să aplice măsuri care susţin dezvoltarea acestei linii de activitate, având obiective clar orientate către creşterea calităţii portofoliului. La finalul celui de-al treilea trimestru din 2021, vânzările pe acest segment s-au situat la un nivel apropiat de cel înregistrat în acelaşi interval din 2020.
„Avem o direcţie strategică constantă, concentrându-ne pe dezvoltarea segmentelor de asigurări non-auto. Acest aspect este reflectat de rezultatele înregistrate de Uniqa la finalul primelor 9 luni ale acestui an, dar şi de actuala structură a portofoliului companiei, în cadrul căreia segmentele de asigurări non-auto câştigă tot mai mult teren, ajungând, în prezent, la o pondere de aproximativ 50%. Uniqa continuă să îşi dezvolte activitatea în mod durabil, bazându-se pe soliditate financiară, standarde ferme pentru un business responsabil şi obiective clare în ceea ce priveşte calitatea experienţei oferită clienţilor şi partenerilor”, a declarat Paul Cazacu, CEO Uniqa Asigurări.
Potrivit comunicatului, asigurările de viaţă au continuat creşterea de două cifre procentuale în trimestrul trei din 2021, susţinută, în principal, de segmentul bancassurance, înregistrând un avans de 44% în ceea ce priveşte volumul de vânzări, comparativ cu primele 9 luni din 2020. Produsele de asigurare cu primă unică au avut cea mai importantă contribuţie la rezultatele Uniqa în zona asigurărilor de viaţă, cu un volum al vânzărilor aproape dublu faţă de cel înregistrat în aceeaşi perioadă a anului trecut. Totodată, produsele de asigurare de viaţă tradiţionale au susţinut, mai departe, rezultatele companiei, situându-se, la finalul primelor 9 luni din 2021, cu 14,6% peste nivelul din aceeaşi perioadă a anului anterior.
„Ne bucurăm de o revenire susţinută a activităţii Uniqa în zona asigurărilor de viaţă. Am încheiat trimestrul al treilea din 2021 cu rezultate financiare care reflectă, în continuare, o creştere semnificativă, de două puncte procentuale, pe acest segment. Astfel, valorificăm tot mai hotărât potenţialul de dezvoltare al acestei linii de business. Alături de partenerii noştri, dorim să le oferim clienţilor o experienţă bazată pe relevanţă, simplitate, accesibilitate, precum şi un nivel ridicat de calitate în ceea ce priveşte atât produsele, dar şi serviciile Uniqa”, a precizat Mihaela Stroia, CEO, Uniqa Asigurări de viaţă.
Rezultatele primelor 9 luni din 2021 indică un volum total al primelor brute subscrise de cele două companii Uniqa situat la nivelul de 78,2 milioane euro, conform IFRS, în creştere cu 11,3% faţă de rezultatul înregistrat în aceeaşi perioadă a anului trecut.
În ceea ce priveşte costurile administrative, Uniqa Asigurări şi Uniqa Asigurări de viaţă au încheiat al treilea trimestru din 2021 cu un punct procentual sub nivelul înregistrat în aceeaşi perioadă a anului anterior. În acest fel, Uniqa continuă să susţină obiectivul de optimizare a resurselor şi proceselor, generând valoare adăugată pentru clienţii săi, prin produsele şi serviciile oferite.
Top 3 al celor mai importante daune plătite de Uniqa în primele 9 luni din 2021 a totalizat despăgubiri în valoare de 4,8 milioane euro, acoperind riscurile de incendiu, avarii accidentale/pierdere de profit pentru activităţi din industriile de retail, bricolaj, energetică etc. Profitul net total al celor două companii Uniqa la finalul primelor 9 luni din 2021 a fost de 3,8 milioane euro, conform IFRS.
De asemenea, în primele 9 luni din 2021, Uniqa Asigurări şi Uniqa Asigurări de viaţă au înregistrat un număr total de 157 de reclamaţii, dintre care 124 unice şi 33 conexe, în scădere cu 12% faţă de aceeaşi perioadă a anului anterior. Astfel, Uniqa continuă să se numere printre asigurătorii din România cu cele mai puţine reclamaţii primite din partea clienţilor, aspect reflectat de cele mai recente date publicate de Autoritatea de Supraveghere Financiară în acest sens.
Uniqa are o istorie de peste 10 ani în piaţa asigurărilor din România, beneficiind de peste 200 de ani de experienţă, ca parte dintr-un grup financiar internaţional, cu o prezenţă tot mai puternică la nivel european. AGERPRES