„România Educată” nu mai reprezintă o prioritate pentru guvernanți, potrivit unui comunicat al Consiliului Național al Elevilor. Organizația critică astfel amânarea până în iunie 2022 a prezentării în Guvern a unui pachet legislativ pentru educație bazat pe raportul prezidențial. Edupedu.ro a scris ieri despre aprobarea în Guvern a unui memorandum cu noul termen.
Reprezentanții elevilor susțin că într-o ședință care a avut loc la Ministerul Educației, săptămâna trecută, oficialii „nu au putut oferi un răspuns concret atunci când reprezentanții societății civile au solicitat informații referitoare la statusul în care se află procesul de redactare al actului normativ”.
Redăm comunicatul elevilor:
„În data de 23 februarie 2022, Guvernul României a dezbătut un memorandum prin care modifică termenul-limită pentru finalizarea pachetului legislativ aferent proiectului „România Educată”, introducând o a treia amânare și stabilind astfel că Ministerul Educației ar trebui să finalizeze un draft al noii Legi a educației până în luna iunie 2022, lună la sfârșitul căreia Parlamentul României va încheia prima sesiune parlamentară din acest an. Mai mult decât atât, în cadrul unei ședințe a Comisiei de Dialog Social organizată în data de 22 februarie 2022, reprezentanții Ministerului Educației nu au putut oferi un răspuns concret atunci când reprezentanții societății civile au solicitat informații referitoare la statusul în care se află procesul de redactare al actului normativ.
Consiliul Național al Elevilor condamnă cu fermitate atitudinea lipsită de asumare și responsabilitate cu care guvernanții tratează implementarea proiectului „România Educată”, un proiect de reformă care, odată implementat în mod corect, ar putea aduce o adevărată schimbare de paradigmă în sistemul de învățământ din România. În acest sens, tragem un semnal de alarmă cu privire la faptul că ultima întâlnire a Comitetului interministerial pentru implementarea programului a avut loc în luna septembrie 2021, iar de atunci subiectul nu a fost adus decât tangențial pe agenda publică, partenerii de dialog social nefiind consultați absolut deloc cu privire la principalele direcțiile de acțiune de la care noua Lege ar trebui să pornească.
În acest sens, elevii reprezentanți solicită Guvernului României, prin Ministerul Educației, să urgenteze procesul de elaborare a pachetului legislativ și să demareze, în cel mai scurt timp posibil, consultările cu partenerii de dialog social, pentru a stabili principiile care ar trebui să guverneze sistemul de învățământ din România. De asemenea, punem accent pe necesitatea urgentării procesului de elaborare al proiectului de act normativ și pe nevoia implicării reprezentanților elevilor, părinților și profesorilor în întregul proces de elaborare a acestuia, astfel încât modificările aduse să răspundă cu adevărat nevoilor reale din teritoriu”.
„Ne aflăm în fața unei oportunități a cărei importanță guvernanții nu par a o înțelege – posibilitatea implementării unei reforme reale și de substanță în sistemul învățământ din România și în modul în care acesta este organizat. Reforma este una mult așteptată, iar în cazul în care autoritățile centrale nu vor face nici acum, în cel de-al doisprezecelea ceas, pași spre atingerea obiectivelor pe care și le-au asumat, riscăm să vedem cum eforturile depuse de către toți cei implicați în elaborarea proiectului „România Educată” vor fi, de fapt, în zadar”, a declarat Robert Avram, președintele interimar al Consiliului Național al Elevilor.
(sursa:www.edupedu.ro)