Consiliul Tehnico-Economic al Companiei Naționale de Autostrăzi și Infrastructură Rutieră (CNAIR) a avizat favorabil indicatorii tehnicco-economici pentru tronsonul Bacău-Pașcani ai Autostrăzii Moldovei (A7), a anunțat ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu, într-un mesaj postat vineri pe pagina proprie de socializare. Potrivit proiectului, sectorul de autostradă cuprins între Bacau și Pașcani va avea o lungime de 77,39 de km și va traversa județele Bacău, Neamț și Iași. Pentru stabilirea traseului și a soluțiilor tehnice s-au realizat: 653 de foraje geotehnice cu adâncimi cuprinse între 6 metri și 30 de metri, 255 de profile geofizice de tipul tomografiilor geoelectrice și seismic și 80 de investigații geotehnice dinamice tip super-greu. Potrivit Studiului de Fezabilitate (SF), pe traseul autostrăzii Bacău-Pașcani se vor construi: 112 poduri, pasaje, viaducte și structuri casetate, nouă noduri rutiere, patru parcări securizate, patru parcări de scurtă durată, un centru de întreținere și coordonare, 50 de spații de încărcare pentru autoturisme electrice și 140 de hectare de perdele forestiere cu rol de protecție. Finanțarea pentru construcția Autostrăzii Bacău-Pașcani va fi asigurată prin Planul Național de Reziliență și Redresare (PNRR). (E.M.)