Cum ia naștere un monument. Prinde contur „Oda bucuriei”, opera de artă a lui Vladlen Babcinețchi ce va fi găzduită de Family Market Miroslava

 

 

Artistul Vladlen Babcinețchi, câștigătorul concursului de artă organizat de compania IULIUS, a început demersul de materializare a conceptului „Oda bucuriei”. Lucrarea se află în unul dintre punctele finale ale procesului de creație și a fost trimisă la un atelier specializat pentru a fi transpusă în materialul definitiv. Din al doilea trimestru al acestui an, opera de artă va putea fi admirată în parcul Family Market Miroslava.

Artistul plastic Vladlen Babcinețchi, membru al Uniunii Artiștilor Plastici din România și doctor în inginerie industrială, a fost desemnat, anul trecut, câștigătorul concursului lansat de compania IULIUS pentru creația simbol a Family Market Miroslava. Pentru artist a urmat o perioadă extrem de activă, cu transformări pe toate planurile. „Proiectul «Oda Bucuriei» mi-a acaparat gâdurile, l-am imaginat în ansamblu și în detaliu, am gândit etapele de lucru și toți pașii ce urmau a fi înfăptuiți pentru materializarea lui”, spune Vladlen Babcinețchi, care în ultimele două luni a petrecut și 16 ore pe zi în atelier. După etapele de construcție a structurii metalice și a proporționării figurii, a început modelajul propriu-zis în lut, iar când lucrarea a atins cotele maxime ale expresiei artistice a urmat turnarea negativelor în ghips. „Când am început să creez veșmântul pe corpul Zeiței – Mamă, am fost complet absorbit de compoziție, cuprins de entuziasm și de o bucurie imensă și am simțit că întreg universul participă și așteaptă cu sufletul la gură ca materia să prindă formă, iar forma să prindă viață”, adaugă Vladlen.

Lucrarea a fost transportată, la finalul săptămânii trecute la Arad, într-un atelier specializat, pentru a fi transpusă în materialul definitiv prin tehnica turnării în ceară pierdută, specifică operelor de artă.

Din cel de-al doilea trimestru al anului, „Oda bucuriei”  va fi expusă în parcul Family Market„Consider că monumentele sau creațiile de for public au un rol important în dezvoltarea zonelor în care sunt amplasate, căci, pe lângă funcția estetică, acestea au un rol educativ. Ele vorbesc celor ce vor veni despre noi, cei de azi, motiv pentru care consider că rolul artistului devine unul semnificativ, căci el este mesagerul unei generații”, a completat Vladlen.

Fragmente din etapele realizării lucrării „Oda bucuriei” pot fi vizionate și pe pagina de Facebook Family Market.

Family Market este noul concept de retail al companiei IULIUS, primele două proiecte fiind în dezvoltare în județul Iași, în Miroslava și în cartierul Bucium. Ambele investiții însumează 16 milioane de euro și vor fi finalizate anul acesta. Fiecare proiect va integra, pe lângă supermarket și zone de servicii și produse locale, spații verzi, atracții de petrecere a timpului liber și soluții de optimizare a infrastructurii rutiere și pietonale. Mai multe detalii despre proiectele Family Market, dar și despre concursul de artă vizuală sunt disponibile pe www.family-market.ro.